Home > > Busje komt niet zo

Busje komt niet zo

Connexxionbusje

Moet je nou net een ziekte hebben waarbij hevige emoties zo veel mogelijk gemeden moeten worden, krijg je met de busjes van Connexxion te maken. De Osdorpse Hetty heeft het 'fenomeen van Raynaud', een aandoening waarbij je je niet te druk moet maken. De symptomen - slecht doorbloede vingers, hese stem en nog veel meer - spelen vooral op bij kou en emoties. Wachten zonder te weten wanneer en of het busje komt, is dus niet zo prettig voor mensen met Raynaud.

Dat de busjes van Connexxion te kampen hebben met vertragingen is algemeen bekend. En alhoewel volgens de woordvoerder van Connexxion 95 procent van de busjes op tijd rijdt, is het nu net Hetty die elke keer staat te wachten. En te wachten. En te wachten. Totdat ze er letterlijk bij neervalt. Drie keer per week zou ze naar haar fitnessclubje willen en regelmatig moet ze naar het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis. Hetty is graag op tijd; zo was ze altijd al. Nu ze afhankelijk is van het Aanvullende Openbaar Vervoer ("Alleen op stap met het normale openbare vervoer voel ik me niet zeker; ik word soms duizelig en heb hulp nodig bij in- en uitstappen") is ze nog altijd stipt, maar dat kan ze niet altijd nakomen. Sinds ze met Connexxion reist, is ze nog nooit op tijd geweest op plaats van bestemming. In sommige gevallen kwam ze zelfs nooit aan. Vorige week was het weer raak: op de heenweg naar haar fitnessclub was het busje op tijd. Zelfs iets te vroeg. Op de terugweg moest Hetty vijf kwartier wachten. Al met al was ze vier uur van huis. "En dat voor een uurtje fitness!"

Hetty is van nature een geduldig mens. Ook nu nog. Pas na een half uur wachten - een normaal mens gilt al sneller - belt ze met Connexxion en hoort dan vaak: "Dat kan nog wel een uur duren mevrouw." Hetty legt zich daar dan bij neer. Zo is Hetty. Doet haar jas uit, gaat nog een keer naar het toilet ("Dat durf je niet als je staat te wachten") en dan, zo maar opeens, toch nog, eerder dan uiteindelijk verwacht, gaat de deurbel en staat het busje klaar. En doe dat maar eens: broek omhoog, doortrekken, jas aan. Met van die gevoelloze vingers.

Sikkeneurig wordt ze niet. Lachend: "Heb ik iets waarbij ik me niet druk mag maken, sta ik soms uren te wachten tot ik opgehaald wordt." Dat ze zo optimistisch blijft - ze heeft al een jaar vooruit betaald voor de fitness ien ze heeft laatst een taxi moeten bekostigen om toch op tijd in het ziekenhuis te zijn - is een wonder. Maar dat is een busje dat op tijd rijdt ook.


zes reacties op "Busje komt niet zo"

Suffie
-1-  Suffie:
Kennelijk zijn er behoorlijke lokale verschillen in de organisatiestructuur van Connexxion. Mijn zoon rijdt al anderhalf jaar iedere dag met Connexxion van Almere naar Soest en weer terug. Busje komt altijd op tijd met een marge van plus en min 4 minuten, kinderen worden uitstekend begeleid en ze hebben ons of hem nog nooit laten staan. Wel merk je dat het moeilijker wordt om dingen te regelen naar mate je dieper in de organisatie komt.

Dat maakt het best moeilijk om een oordeel over zo'n bedrijf te geven, bovenstaand verhaal is natuurlijk zwaar kl**** en dan wordt het ineens heel terecht om daar een iets minder milde vorm van kritiek op los te laten.
David R
-2-  David R:
Spot de inconsequentie:

" Sinds ze met Connexxion reist, is ze nog nooit op tijd geweest op plaats van bestemming. In sommige gevallen kwam ze zelfs nooit aan. Vorige week was het weer raak: op de heenweg naar haar fitnessclub was het busje op tijd. Zelfs iets te vroeg.
engine 54
-3-  engine 54:
Suffie, jouw zoon valt onder de noemer contractvervoer. D.w.z. geregelde tijden en een vaste chauffeur. Deze ritten lopen over het algemeen wel goed.
Hetty valt onder de noemer aanvullend openbaar vervoer. D.w.z. Af en toe een ritje die je nog een uur van te voren kunt bestellen. En daar loopt alles juist fout.
Maar ja, dat was voorheen bij Stadsmobiel ook al. Het is alleen wat erger geworden.
ANila
-4-  ANila:
ook ik kan boekdelen vullen met verhalen over de keren dat het misgaat.....en echt aan de chauffeurs ligt het zelden , die zijn de behulpzaamheid zelve en doen hun best om alles recht te breien...
De planning is hopeloos en van klantenservice hebben ze nog nooit gehoord...het komt niet in ze op om door te geven dat het allemaal uitloopt zodat je eventueel naar alternatieven zoeken kan ...
Nee ....je kunt toch geen kant uit , dus je wacht wel.
DAT vind ik er schandelijk aan!!
yanny scutt
-5-  yanny scutt:
Het maakt eigenlijk helemaal niets meer uit hoe dit allemaal kan/kon gebeuren.

Maar het gebeurt, en het zijn de minder weerbare mensen -jong en oud- die hier het gelag betalen. Dat is een grote schande!! )-: Yanny
Rado
-6-  Rado:
Misschien moet men eens niet de pijlen op de vervoerder richten, maar op de opdrachtgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en door onervaren mensen een aanbesteding laten uitschrijven. Het wordt vervoerders onmogelijk gemaakt om in kwaliteit te investeren en dat merkt de klant.

Reageren?  

Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.

Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.

(verschijnt niet online, is nodig voor gravatar afbeelding)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spamreacties te voorkomen, wordt u gevraagd deze simpele vraag te beantwoorden.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.