Home > > UPC, gewoon voor zichzelf

UPC, gewoon voor zichzelf

Televisie
Amsterdam - Verhuizen is een kostbare zaak. En niet in de laatste plaats voor alle bedrijven en instanties die de adreswijziging door peperduur personeel met een gouden vulpen op handgeschept papier laten kalligraferen, met inkt uit galnoten die door jonge maagden met een zilveren schaartje zijn geoogst bij het schijnsel van de volle maan.

Anders kan ik althans niet de nota verklaren die ik onlangs van UPC ontving.
Onze geliefde kabelboer bracht maar liefst 35,11 euro in rekening als 'verhuiskosten'. Navraag bij de klantenservice leert dat dat geld bedoeld is als vergoeding voor de omschakeling en de administratiekosten.

Van omschakeling was helemaal geen sprake. Ik heb alleen een ouderwets kabelabonnement bij voorheen A2000, ik verhuisde binnen de gemeente Amsterdam, en er was op mijn nieuwe woonadres al een werkende aansluiting aanwezig. Een monteur heb ik niet gezien, en dat was niet nodig ook.

In tegenstelling tot alle andere bedrijven en instanties die ik van mijn verhuizing deelgenoot maakte, heeft UPC dus 35,11 euro in rekening gebracht om mijn factuuradres in de computer aan te passen.

Waanzin natuurlijk, en er wordt ook elders op internet veelvuldig over geklaagd. Maar het staat in de Algemene Voorwaarden, dus je hebt geen poot om op te staan.

Ik heb mijn adreswijziging gemeld bij KPN, de NUON, Vodafone, Het Parool, de Vogelbescherming, de Waddenvereniging, mijn vakbond, verschillende verzekeringsmaatschappijen, de gemeente Amsterdam, mijn werkgever, mijn oude universiteit, de bank en de creditcardmaatschappij, en dan ben ik vast nog een paar clubs vergeten.

Het is te hopen dat zij het voorbeeld van UPC niet volgen, want anders moet er in huize Van Dijk straks fors bezuinigd worden. Op het kabelabonnement, bijvoorbeeld.

73 reacties op "UPC, gewoon voor zichzelf"

Arnoud de Jong
Wacht maar tot je je adreswijziging aan Amsterdam Centraal doorgeeft! Ga maar vast sparen! ;-)
John Geerts
-2-  John Geerts:
Als men service in rekening gaat brengen, dan moet je opzeggen. Zul je straks zien dat je daar óók nog voor moet betalen....
Jan Stender
-3-  Jan Stender:
En daarom heb ik al jaren geleden,de kabel opgezegd,en ben over gegaan op de satelliet schotel
UPC heeft nog wel eens geprobeerd 20 euro in rekening te brengen,om onduidelijke reden
En nog niet zolang geleden,probeerden ze me een geweldig aanbod aan te smeren
Ik ben ook niet achterlijk,dus ben daar niet op ingegaan
Nu zit ik in Enschede,en zit even tijdelijk op de kabel,omdat mijn satellietschotel nog aan de gevel gemonteerd moet worden
rudipensionado
-4-  rudipensionado:
Mutikabel is beter
Ab van Abcoude
-5-  Ab van Abcoude:
Mijn onderburen november 2004 verhuisd naar Nieuw-Zeeland, hen meerdere keren de post van UPC nagestuurd. Zij mailden mij dat ze van aldaar UPC hadden bericht. Anderhalf jaar later arriveerden er nog steeds brieven. ¤ 35,11 Verhuiskosten dus. Bankmedewerkers adviseren om nooit UPC te machtigen want de kabelboer schijnt regelmatig wonderlijke inningen te plegen. De enige onderneming waar men bij niet machtiging extra moet betalen. Rekeningen krijgt men te hooi en te gras, zijn niet te onderscheiden van hun reclamedrukwerk. Amsterdam had destijds niet de kabel moeten verkwanselen aan United Pan-Europe Communications. Voor mij geen Chello, geen Orange, geen VOIP; ik ben immers graag ergens klant zonder rompslomp.
jo
-6-  jo:
als ik die naam hoor UPC word ik naar ziek en misselijk,wat een walgelijk bedrijf
JEAN-PIERRE
-7-  JEAN-PIERRE:
Ik ben met UPC al twee keer verhuisd. Ik heb chello,kabel, en tel. van dit bedrijf. Ik heb echter nog nooit een noemenswaardig probleem gehad. Automatische rekening word altijd netjes ge-int. Drie weken geleden nog van de ene naar de andere internet verbinding overgegaan zonder problemen. Mag toch ook wel eens geschreven worden vind ik.
Ik werk er trouwens niet en/of voor!!!!
TS
-8-  TS:
Verhuizing is een goed moment om UPC op te zeggen. 't Mag inmiddels wel duidelijk zijn dat UPC vuile streken uithaalt. Klagen over UPC is eigenlijk net zoiets als klagen dat het voedsel bij McDonalds ongezond is: dat weet je van te voren, je moet er gewoon geen zaken mee doen.
Rouke
-9-  Rouke:
Wat mij betreft brengen ze de gehele top@UPC gewoon om, 't kan gewoon niet wat zij doen.. Ze doen het al jaren en zijn er nooit mee opgehouden.. Ik ben over 7 dagen 26, en bij mij komt 'n upc-gerelateerd bedrijf er niet meer in.. De rest van mijn leven wel te verstaan. [ookal wordt kpn over genomen; zelfs dan..]
Michiel Schipper
-10-  Michiel Schipper:
De mensen van UPC waren, zijn en blijven schoften. Ik kan hier tienduizenden woorden gaan typen over problemen die ik met hen gehad heb, maar laat ik mijn goede maandag niet verpesten.
Leeuw
-11-  Leeuw:
Ik blijf me verbazen over dat bedrijf. Alles wat ik hierboven lees heb ik zelf ook al meegemaakt, jaren geleden alweer. Ooit had ik telefoon en internet bij ze; om de dag geen toegang, vaak niet bereikbaar, fantasie-rekeningen van honderden euro's die niet vallen aan te vechten wegens totale onbereikbaarheid. Ongespecifeerde spook-afschrijvingen op willekeurige data. Razendsnel met deurwaardes maar nooit antwoorden op correspondentie.
Nu heb ik alleen het kabel-abo, omdat ze nou eenmaal monopolie heben (nee, er zijn nog steeds geen écht goeie alteratieven als je bbc wil en geen geld voor schotel hebt); walgelijk, onbegrijpelijk.
Justitie: aanpakken ! Kamervragen ! Gemeenteraad ! Afpakken !
Erwin
-12-  Erwin:
Het gebeurde mij nog erger: na mijn verhuizing bracht UPC me ook 35 euro in rekening, en had ik plotseling 3 (!) tv-abonnementen tegelijk. Het viel UPC niet uit te leggen dat ik aan 1 abonnement genoeg had.

Tegen dit soort praktijken helpt maar een ding, dat ik je van harte kan aanbevelen:
+ Laat onmiddellijk de E35 en andere onterechte kosten storneren door de bank
+ Laat UPC blokkeren door de bank zodat ze je rekening niet meer kunnen plunderen
+ Neem Digitenne of een ander alternatief (je kan natuurlijk ook van deze uitgelezen gelegenheid gebruik maken om je TV definitief de deur uit te doen, zoals ik gedaan heb - plotseling zie je de buitenlucht weer eens! ;) ).

Sterkte!

PS Om ze terug te pakken kan je telefoonboeken oid naar hun antwoordnummer sturen, kost ze E7,50 per zending. Vijf boeken opsturen en je hebt ze teruggepakt.
En
Jochem Floor
-13-  Jochem Floor:
@ John Geerts: kosten in rekening brengen voor opzeggen? Dat gebeurt al. Van de week heb ik mijn HI opgezegd, na verloop van ruim twee jaar en dus na contractverloop. Krijg ik te horen dat dat 3 maanden duurt (ja, dat doen ze allemaal, dus nee daar kijk ik niet raar van op) en dat het nummer wel eerder kan worden vrijgegeven in geval van afkoop. Dat kost abonnementsgeld voor 3 mnd + een boete.

Opzeggen en de zaken elders regelen omdat ze daar een stuk goedkoper zijn (T-mobile)wordt op die manier een investering op zeer lange termijn. Daarbij zijn ze ook nog eens niet bereid om contractsVORM voor de rsterende periode aan te passen zodat ik in ieder geal alvast mobiel on-line kan; dan moet ik gelijk maar voor een jaar lid worden van de HI SoCiEtY. Thanks, but no thanks.

Het is gewoon ouderwetse kneveling. Gezien de toegepaste marketingtools mogen we hier wel spreken van een juridische dwangbuis voor de BrEezAhtjes van tegenwoordig.
rudipensionado
-14-  rudipensionado:
Opzeggen kan altijd en vroeg of laat loopt een contract toch echt af. Aangetekende brief met bewijs van ontvangst en naar de volgende provider.
Tot die overstapdatum even op de tanden bijten.
Jochem Floor
-15-  Jochem Floor:
Je bedoelt dat ik die drie maanden moet wachten voordat iemand me de dienst gaat verlenen die ik hebben wilt? Ja, natuurlijk, alles kan. De levertijden voor een Trabant bedroeg in de DDR ten slotte ook tot een jaar of 10, niet waar?

Het punt is alleen dat serviceverlening het argument voor alle liberaliseringen is. De realiteit blijkt echter anders uit te pakken. Als je als consument gebruik maakt van de ruimte die de geliberaliseerde markt je wordt geacht te bieden, dan heb je daar geen voordeel van maar word je vooral dubbel genaaid.
rudipensionado
-16-  rudipensionado:
In feite zijn wij het best allemaal met elkaar eens maar reageren wij daar verschillend op. Daarom huldig ik het standpunt om van provider te wijzigen, hoe lang dat dan ook moge duren. Vroeg of laat is dan die irritatie voorbij want dit duurt al jaren en ik ben somber gestemd over de toekomst. Wegwezen dus bij die provider.
UPC_nooit
-17-  UPC_nooit:
Ooit werd ik door UPC benadeelt (om het maar netjes te zeggen). Sindsdien heb ik tientallen vrienden,familieleden en collegae overgehaald om over te stappen naar andere providers. Mijn
manier om die schoften terug te pakken.
Petra
-18-  Petra:
Voor mij ook geen UPC meer, honderden euro's heeft dat bedrijf me gekost. En ze gaan gewoon lekker door. Ook met KPN ben ik klaar. Misschien zouden ze de investeringen in reclame uitingen nu eindelijk eens kunnen stoppen in waar het nu echt om gaat; klanttevredenheid.
Nelson
-19-  Nelson:
@Jean-Pierre:
Je bent positief over UPC en toch zeg je dat je er niet werkt? Maak dat de kat wijs.
susan hope
-20-  susan hope:
UPC is te snel gegroeid en heeft het voor het zeggen op de kabel. Erg jammer - de rekeningen zijn krankzinnig nog krankzinniger is het als je naar een UPC winkel gaat voor een nieuwe modem - niet doen ....opzeggen en kijken en internetten op een andere manier - pas als veel mensen opzeggen gaat daar een licht aan. oplichters zijn het.
rudipensionado
-21-  rudipensionado:
Die groeiperikelen van UPC behoren toch al heel lang tot het verleden? De huidige situatie heeft niets meer met het verleden te maken.
Het management is al heel lang niet in staat gebleken om op adequate wijze leiding te geven aan het oplossen van de problemen.
Er zijn ook andere providers hoor.
Nelleke
-22-  Nelleke:
Een paar jaar geleden had ik ook grote problemen en ergernissen van UPC: verkeerde rekeningen, slechte bereikbaarheid, slechte service. De laatste paar jaar vind ik ze echt een stuk verbeterd. Aan de telefoon zijn ze netjes en het opzeggen van mijn kabeltv ging keurig, hoefde maar een maand van tevoren (kon op elke dag van de maand, heel prettig) en de helft van mijn abonnementskosten kreeg ik binnen twee weken teruggestord.

Alleen blijven ze me nu bestoken met dreigende brieven en kaarten dat ze mijn tv gaan afsluiten. Iedere brief staat er een andere datum. Met als detail dat die allang afgesloten is. Jammer toch dat de verschillende afdelingen niet samenwerken. Oh ja, en dat opzeggen had ik niet gedaan als de kwaliteit van de kabel niet droevig slecht was geworden de afgelopen paar jaar. Wat een slecht tv-beeld.
Piet
-23-  Piet:
Ach mensen moeten niet zo zeiken. Al die upc drama verhalen zijn van jaren geleden.

Ieder bedrijf is bezig met verbeteringen. Ook upc is afgelopen jaren sterk verbeterd.

Zelfs KPN kun je tegenwoordig , enigzins onder druk, zonder al teveel gezeik dingen geregeld krijgen. Helaas niet met de belachelijke ABUSE afdeling maargoed ieder bedrijf mankeert wel wat aan.
Aart
-24-  Aart:
En dat terwijl een contract overname 13.40 kost? De oplichters. Klantvriendelijkheid hebben ze nooit van gehoord, denken zeker dat ze monopolist zijn...
Lilien
-25-  Lilien:
Ik heb vandaag een klacht ingediend, UPC had mij “ per ongeluk afgesloten”.
Eerst kreeg ik een grote achterlijke kaart van ze met de tekst in koie letters“ BELANGRIJK” afsluiting TV/Radio. u maakt gebruik van, maar betaald niet!!!! UPC incasseerd per 3 maanden van mijn bankrekening. Heb ze ook nog gebeld, hoe kan dit, een dame van UPC zei “ beschouw deze kaart als niet verzonden”. maar na 1 week toch 2 dgn tenonrechte afgesloten.
Ik ben nog niet klaar met ze.
JEAN-PIERRE
-26-  JEAN-PIERRE:
Heb vandaag mijn eerste rekening gekregen NA overstap van de ene naar de andere internet verbinding!! Wat denk je...ongeveer 40 euro goedkoper uit en geen overstapkosten. Dus bij MIJ valt het wel mee allemaal.
rudipensionado
-27-  rudipensionado:
Zie je wel. Ik heb het al vaker geschreven. Gewoon opzeggen en wegwezen. Scheelt een hoop irritatie en tijd.
Doede
-28-  Doede:
Ja ja, bekend beeld. Ook ik was de arrogantie van de kabelboer zat en heb jaren geleden al schotel genomen. Tegenwoordig heb ik glasvezel en daar zit ook nog eens tv bij. Nooit meer UPC voor mij dus.
Lydia Emanuelson
-29-  Lydia Emanuelson:
Ik zou ook graag overstappen op glasvezel, maar heb begrepen dat je daar een halve technicus voor moet zijn. Die lui van NIPO b.v. verwachten dat je zelf een kabel plaatst of zoiets??????
En het duurt maanden voor ze langs komen, als je dat niet kunt.
luisje
-30-  luisje:
wat ook wel een leuk grapje is om die boeven eens terug te pakken, is 230Volt op dat groene kabeltje zetten, dus even een stekkertje er aan prutsen en in 't stopcontact. wel zorgen dat je zelf nattuurlijk niets meer aan de kabel hebt hangen, en daarna weer even in de stoppenkast en niet vergeten de klok op de oven instellen.

Als Justitie en De Staat eens hun werk zouden doen en die UPC boeven aanpakken, wegens diefstal en bedrijging, zo als ze dat volgens de wet zouden moeten doen..
Jan Stender
-31-  Jan Stender:
Leuk bedacht,bedenk wel dat na dat geintje,een tig kabel abonnees,jou komen op zoeken,omdat hun tv,video,en/of computermodem,in de vernieling ligt
Peter
-32-  Peter:
Kunnen we UPC niet op een of andere manier terugbetalen? Ze hebben vast en zeker ergens een antwoordnummer en faxnummer. Als we massaal laten weten dat we niet tevreden zijn, moet dat toch effect hebben?
peter
-33-  peter:
UPC Nederland - KennisKring AmsterdamBezoekadres Kabelweg 51 Postadres Postbus 80900 1005 DA AMSTERDAM Tel +31 (0)20 - 775 50 00 Fax +31 (0)20 - 775 67 00
Jan Stender
-34-  Jan Stender:
Kunnen we UPC niet op een of andere manier LATEN terug betalen?
Ik vind dat eerlijk gezegd,meer aantrekkelijker klinken,dat nog eens poen gaan dokken,voor een stel kabelnerds
harry
-35-  harry:
Dat UPC oplichters zijn dat weten wij allemaal. Gewoon je rekeningen betalen, twee maanden van tevoren je overeenkomst opzeggen en je modem inleveren. Nooit betalen aan Incassobureau's. Aangetekende brief bewaren. Enige manier om UPC te stoppen is om massaal opzeggen.
Milton
-36-  Milton:
UPC is de hel op aarde. UPC reageert niet op aangetekende brieven voor opzeggingen. Ik wacht nu al vijf maanden op een bevestingsbrief. UPC blijft maar elke maand rekeningen sturen, terwijl ik al 5 maanden ben afgesloten en Borg van de Modem ook nog steeds niet terug ontvangen. Hoe kom ik van UPC af. O, ja bellen naar de klantenservice heeft geen zin. Dit heb ik ontelbaar keren geprobeerd.UPC kost mijn gigantisch veel geld(aangetekende brieven, UPC rekeningen en telefoon kosten).UPC hoopt natuurlijk dat ik te laat opzeg, zodat zij het contract weer stilzwijgend kunnen verlengen.UPC komt rechtstreeks uit de HEL.
sandra
-37-  sandra:
maak hetzelfde mee. Ik kan niet weg,omdat ik een contract heb. Ga samenwonen met vriend buiten regio van upc. Moet ik een uittreksel van de gemeente laten zien en kopie van mijn paspoort. toen ik bij ze kwam,hoefde dat toch ook niet,waarom nu wel. ik vind dat idioot
Angela
-38-  Angela:
Helemaal mee eens Milton.
Ik probeer ook op te zeggen. Is gewoon onmogelijk. ze werken nooit mee, alleen maar tegen. Het is 1 groot drama daar met zeer incompetente mensen op de klantenservice. Denise Patty was de laatste die ik aan de telefoon had. Zij was de grootste drama van allemaal. Wat een asociale griet was dat. Maar goed, Hoe ik het doe , doe ik het. Ik stop met UPC.
Menno
-39-  Menno:
Eerlijk gezegt heb ik ook geen problemen met upc. Ik ga binnenkort verkassen naar een ander huisje, dus dan zeg ik de boel gewoon op. Zorg wel dat ik een oudbouw huisje met gratis upc krijg :)
BingMaster
-40-  BingMaster:
Ja ja UPC zijn me een stelletje!
Ben net verkast naar een huisje(nieuw)!
Blijkt dat de vorige bewoner erg slim was door het niet optezeggen maar gewoon eerder
gestopt was met betalen!(De Zak_patat@#$#!)
Nu zitten ik en me meisje zonder tvwant UPC wil ons niet aansluiten?!Ons adres staat op de zwarte lijst.......
Arnoud de Jong
@BingMaster:
Dat lijkt me toch redelijk simpel op te lossen door gewoon langs een UPC-winkel te gaan en de bewijzen te overleggen dat jij een nieuwe bewoner bent. Maar toegegeven, bij UPC weet je het nooit. Het slaat al nergens op om een adres op een zwarte lijst te zetten in plaats van een persoon.
En anders neem je toch gewoon lekker Digitenne? ;-)
Josine
-42-  Josine:
UPC is inderdaad een hel. Sinds wij internet en tv van UPC hebben stoort de tv als er wordt geinternet, wat behoorlijk irritant is. Alle door UPC aangedragen oplossingen (niewe coaxkabel, splitter, versterker) helpen niet. Nu een jaar later zitten we nog steeds met het probleem. De door UPC gestuurde monteur (na lang zeuren) kwam binnen en meldde gelijk dat hij niet kon werken. Hij moest nl bij het kastje zijn waar het signaal het huis binnekomt en daar kon hij niet bij. Of we maar wel 40 euro voorrijkosten wilden betalen, dit terwijl ons was toegezegd dat de monteur gratis zou zijn omdat we al zo lang met het probleem zaten. Natuurlijk weigerden we dit. Na ongeveer een uur met UPC aan de telefoon gezeten te hebben hoefden we ook niet te betalen. En toen begon het gezeur pas echt. Op de eerst volgende factuur was gewoon het voorrijtarief plus monteurskosten (70 euro) gerekend... voor dingen die niet gebeurt zijn. Na bellen met de klantenservice en dreigen met Kassa en Rader kregen we eindelijk een manager aan de telefoon. Met haar werd afgesproken dat we alleen de abonnementskosten hoefden te betalen. Dit gedaan, alleen krijgen we sindsdien telkens verkeerde rekeningen, met allerlei spookbedragen. Ik heb inmiddels (nu net) UPC opgezegd en ga wel op een andere manier tv kijken en internetten (iemand nog tips?)
Bingmaster
-43-  Bingmaster:
AAAAhhhh...een brief van UPC!!..hmmmm?...
Het nieuwe contract en eerst betalen!!
Aansluitkosten en het abbo?!...

*Zo dan kan ik weer lekker op de bank hangen..LOL
Bingmaster
-44-  Bingmaster:
@Josine

Hallo wat een drama?!
*TIP probeer ZIGGO?...Lekker nieuw een werk
goed(denk ik?)
~SUCCES.....;)
Inge
-45-  Inge:
UPC: drama!

Heb op 26 juni via internet doogegeven dat ik per 1 augustus ging verhuizen. Geen signaal... Na de klantenservice gebelt te hebben krijg ik te horen; ja als je via internet een adreswijziging doorgeeft, gaat dat vaak niet goed... DUH waarom hebben ze die service dan, als ze weten dat het niet werkt???

Nu zouden we de 14e weer signaal moeten hebben, ik ben benieuwd...

Wat een prutsers zeg
Kees
-46-  Kees:
UPC sluit je eerst onterecht af(suspend noemt upc dat)en daarna stuurt upc dreigbrieven (incassobureau). UPC blijft rekeningen sturen terwijl UPC geen diensten meer levert. En dit blijven zij doen tot dat het valse opgelegde stilzwijgend contract verloopt. Wie verlost ons van UPC!
Niels
-47-  Niels:
Na 8 maanden een beeindigingsbrief ontvangen van UPC. Met een acceptgiro van 400 euro. Ik ben zo blij dat ik van UPC verlost ben, dat ik de acceptgiro meteen heb betaald.Terwijl ik al acht maanden geen UPC signaal ontvang. Kippenvel krijg ik van de naam UPC. Het is onmogelijk om contact met UPC te maken(zowel aangetekend of telefonisch).Uiteindelijk via UPC antwoordnummer gedreigd met Kassa en Radar -binnen een week beeindigingsbrief ontvangen. UPC zijn prutsers en oplichters. En blijkbaar op bang voor negatieve exposure. UPC %@#$%$#@
Dr.D
-48-  Dr.D:
Mevrouw D komt net in Amsterdam wonen en verbaast zich dat er geen keuze wat de kabel betreft.
Maar ze wil graag tv en internet(geen telefonie!) en fietst naar de Kabelweg voor een aanvraag.
Bij terugkomst bleek dat zonder telefonie niet mogelijk bleek binnen het aanbod.
En bij terugkomst in plat haags:
Dât gatûm eg nie worre! Iederân liep tegâh die gasteh tû k*nkerûh oveh dè UPC !
En bèi die bâlie konse dât geen soak schèleh!
Dr.D
-49-  Dr.D:
En dat het feitelijk, het door de gemeente verkwanselde, Amsterdamse kabelnet is!!!
Maar dit terzijde...
Suffie
-50-  Suffie:
Dr.D, als ik het zo lees heb je feitelijk wel een kutleven in Amsterdam, niet?
mirjam
-51-  mirjam:
weet iemand als je gewoon kan overstappen als je abonnement heb bij upc want ik vind upc ook troep bij voorbaat dank
Dr.D
-52-  Dr.D:
@Suffie
UPC is geen Amsterdam...
C.van Veen
-53-  C.van Veen:
UPC geeft onduidelijke of onjuiste informatie om zo de duurdere abonnementen en digitale box te verkopen.Voor mijn persoonlijke op maat pakket zou ik slechts 4¤ per maand kwijt zijn. Van 46¤ betaal ik nu 65¤ Ze verwijzen naar de kleine lettertjes onder aan de brief die ze je sturen, waarin ongeveer staat (prijswijzigingen voorbehouden}
Dr.D
-54-  Dr.D:
UPC zit in de kategorie van belspelletjes en SMS oplichting.
Dat je bijna zou denken dat het tevens Nigeriaanse spam runt...
denise
-55-  denise:
UPC is de grootste klote, kut bedrijf die ik ken, zou graag een paar bommen voor ze willen plaatsen.
Begin augustus kreeg ik van UPC ongevraagd een pakket voor internet plus bellen, ik heb uren uur moeten opnemen om hun klote pakket terug te brengen. Ik ging er nog van uit dat ze alles zouden oplossen, maar mijn vermoeden werd waarheid.
Na een maand kreeg ik een eerste factuur voor het internet plus bellen pakket. Ik heb toen contact gehad met de klanten service, (zij zouden het oplossen)
Eind september kreeg ik een herinnering weer gebeld, (ja mevrouw wij hebben uw factuur gecrediteerd was de boodschap)
begin oktober weer een factuur, de factuur voor internet plus bellen hadden ze gedeeltelijk gecrediteerd. Ze waren alleen even vergeten de herinneringskosten ook te crediteren.
Ik heb vandaag faxen en brieven de deur uit gedaan, ben benieuwd op zij op mijn brieven reageren, telefonisch is voor UPC kennelijk ook te moeilijk.
Kennelijk heeft UPC het moeilijk door die kredietcrisis en proberen ze zou klanten te benadelen of te werven. Nou ik moet ze niet, en als ze ooit aan mijn deur komen om een product te verkopen, dan staat ze een grote verrassing te wachten, namelijk een honkbal knuppel.
Frans
-56-  Frans:
UPC beeindigingsbrief is zeldzaam. Bewaar de beeindigingbrief goed en je betalingen. Je kunt van UPC jaren later nog een rekening ontvangen van UPC van een vage incassobureau over het contact/abonnement dat je ooit hebt gehad met UPC. Mijn advies is om nooit iets te teken hetgeen wat van UPC afkomstig is. Als je dat doet heb je geen stressvrij leven meer en dan begint de ellende. Ik hoop dat het bedrijf door de economische crisis kapot gaat. UPC is akelig bedrijf dat geen service biedt en alleen goed is in acceptgirokaarten opsturen en veel dreigen. UPC is een soort maffia - maar dan ongeorganiseerd. Een ongeorganiseerde administratieve rovers bende is het. UPC is tja...laat ook maar.
Ik vind het zielig voor de mensen die een product hebben afgenomen van UPC en de ellende die zij op hun hals hebben gehaald. Sterkte...
Milton
-57-  Milton:
Denise, ik zou uit je droom halen. De UPC klantenservice, aangetekende brieven sturen, faxen, langs gaan bij de upcwinkels gaat niet het probleem met UPC oplossen. Als je iets van UPC hebt getekend zit je voor minstens een jaar aan UPC vast. Het antwoord op je aangetekende brieven etc. zou zijn dat je hun dure klantenservice moet bellen voor het probleem. Als je eenmaal in de inktvis klauwen van UPC bent belandt is ontsnappen niet meer mogelijk. Al is het onterecht. Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt afgesloten, anders vrees ik dat je minstens een jaar helaas geen stressvrij leven meer hebt. Je bevindt je nu een een viceuze cirkel, en het beste is je neer te leggen bij je ellendige Lot - dat UPC heet.
friet
-58-  friet:
Ik had net nog een klein stukje hoop dat UPC dan heel misschien nog een aangetekende brief zou lezen maar kan beter dit geld in mijn zak houden lees ik al. Na net weer twee keer van de lijn gegooid te zijn in een mislukt poging om mijn abonnement op te zeggen word ik er echt chagerijnig van.Uiteindelijk heb ik maar iemand van de afdeling verkoop gebeld en gevraagd om door verbonden te worden. Wat blijkt daar hebben ze geen wachttijden van 10 minuten...natuurlijk ze hebben daar geen klap te doen.
Ik moet dus nu in mijn agenda gaan zetten wanneer ik MAG opzeggen want volgens UPC mag dit max drie en min 1 maand van te voren. Als ze me dit nou eens 20 telefoontjes eerder hadden verteld.
Wat een ongelooflijk bedorven bedrijf.
Denise
-59-  Denise:
Milton, ik zal mijn nooit neerleggen aan iets waarvan ik niets hebt getekend of hebt gevraagd aan UPC, ik zal met ze vechten tot het bittere eind. (ondanks al mijn moordneigingen)
Ook ik hoop dat ze met deze krediet crisis kapot gaan,ik snap niet dat er mensen zijn die voor dat bedrijf willen werken, ik zou mij persoonlijk schamen, als ik UPC op mij CV zou moeten plaatsen. Wat een Klote bedrijf zeg.
En Ja, ik heb al jaren een rechtsbijstandverzekering dus ik kan gelukkig het gevecht met ze aan als ze ooit in hun hoofd halen om mij naar een incassobureau of zo te sutren.
Ik zal nimmer voor iets betalen wat ik niet gevraagd hebt, in deze bittere tijden heb ik zelf mijn geld nodig.
Sterkte aan een ieder.
denise
-60-  denise:
Een wonder is geschied bij UPC, zij hebben gereageerd op mijn brief en boden hun welgemeende excuses aan voor mijn ongemakken. alle nota's worden gecrediteerd en ik krijg zelf een maand gratis tv kijken, omdat zij het zo erg vonden dat ik zoveel heb moeten doen om alles weer recht te zetten.
Ik had ook in mijn brief gedreigd dat ik een brief naar tros radar, ombudsman en de consumentenbond had gestuurd, waarschijnlijk zal dit wel de motivatie van UPC zijn geweest om mijn brief in behandeling te nemen. Ik ben in ieder geval van mijn probleem af. gelukkig.
Maar het blijf een KLOTE bedrijf.
hardeman
-61-  hardeman:


ook die mv bosch is n wolf in schaapskleren

ik hoop de schandalige werkwijze upc & lindorff (mv bosch ) te ontbloten ...
Jan Stender
-62-  Jan Stender:
Ik heb Ziggo,gewoon kabel voor nop
Shar
-63-  Shar:
Nu ik dit zo allemaal lees denk ik dat het beter is mijn pas afgesloten abo bij UPC maar op te zeggen. Een en al ellende daar de afgelopen drie maanden. Slecht beeld (steeds maar signaalverlies, herinneringskosten (?), zomaar ineens afgesloten :( en slechte service. Waar ben ik aan begonnen?
Jan Stender
-64-  Jan Stender:
UPC = Uw Probleem Center,Uitzonderlijke Pokke Chaos,enz.
K.
-65-  K.:
Absoluut, het grootste kutbedrijf van de wereld.
Fahd Zaarour
-66-  Fahd Zaarour:
ik heb nu ook een probleem met die gasten.
ik had upc besteld en helaas gelijk binnen 7 dagen afgezegd, later alsnog een bedrag van me bank afgeschreven. ik gelijk terugboeken want klopt helemaal niet, heb niet eens een abbonement bij hun.
later nu krijg ik weer een brief dat ik alsnog die 64 euro moet betalen , begrijp die gasten echt, ik wil ze echt helemaal uitschelden sjonge jonge. nu zit ik weer hiermee
Henk van Hunnik
-67-  Henk van Hunnik:
in de maand oktober heb ik in een brief aan kabelexploitant UPC laten weten dat ik besloten had om mijn kabelabonnement Televisie & radio, per 1 Januari 2010 buiten gebruik te laten stellen. Jarenlange problemen met producten van UPC en de soms zeer onbeschofte gedragingen van personeel van dit Kabeltelevisie bedrijf, die mij meer dan eens ,ten deel vielen, hebben mij tot dit besluit gebracht. Ik kreeg keurig een maand later van klanten service een bevestiging dat mijn Kabelaansluiting per 1 Januari 2010 buiten gebruik zou worden gesteld. Er gebeurde in mijn optiek helemaal niets want ook de dagen daarna kon ik gewoon televisie blijven kijken. Ik heb toen op 4 Januari de telefoon gepakt en UPC gebeld met de vraag waarom mijn signaal nog steeds op de kabel zat ondanks het feit dat ik toch duidelijk had verzocht om een afsluiting, namelijk 2 maanden voor feitelijke afsluiting. Men vertelde mij dat de afsluiting daadwerkelijk had plaatsgevonden en dat ik officieel geen klant van UPC meer was, maar dat het signaal dat er na 1 Januari 2010 er nog voor zorgt dat ik televisie kan blijven kijken, een restsignaal betreft en waarvan het wel een jaar of langer in beslag kan nemen, eer deze zo zwak wordt dat deze uiteindelijk over gaat in witte sneeuw op de beeldbuis. men bezwoer mij, dat ik geen kosten hoefde te betalen voor het bekijken van televisie programma,s na 1 Januari via de kabel maar men heeft mij over de maand december 2009 & Januari 2010 wel een factuur toegezonden die ik keurig heb betaald, maar wel de mededeling kreeg, dat UPC deze factuur aan mij zou terugbetalen. Afgezien van het feit dat ik nog moet zien of dit ook werkelijk gaat gebeuren, vraag ik mij af of ik nu feitelijk ben afgesloten of dat de betreffende medewerker van het callcentrum van customer care, mij een goedkoop lulverhaal op de mouw heeft gespeld of dat zo,n restsignaal werkelijk bestaat en dat het feitelijk mogelijk blijkt voor een jaar of meer gratis televisie te kunnen kijken na een afsluiting, zonder dat je aan UPC enige vergoeding schuldig bent.
Wie kan mij nader informeren over dergelijke restsignalen bij UPC na een totale afsluiting van het kabelabonnement henkvanhunnik@gmail.com
Jan Stender
-68-  Jan Stender:
Een restsignaal?
Hahahahaha,dat is de grootste kolder die ik ooit gehoord heb
@Henk: die medewerker heeft jou inderdaad een dom lulverhaal verteld
Een restsignaal bestaat niet,als die gasten je afsluiten,dan zit je gewoon zonder signaal
Als jij in je meterkast het stroom afsluit,dan heb je toch ook geen spanning meer,op je stopcontact?
Die gasten van Ziggo kunnen er ook wat van
Toen ik hier kwam wonen,zat er al signaal op het kabelkastje
Een keer een brief van Ziggo ontvangen,dat er een signaal naar mijn woning ging,maar dat ik geen abonnement had
Als ik binnen een week reageerde,dan hoefde ik geen aansluitkosten van 30 euro te betalen
Ik heb een week lang,elke dag gebeld met Ziggo,maar kreeg geen contact
Na die week wel,maar je kent het wel,ze zijn zo druk en er zijn nog tig wachtende voor u
Toen maar een mailtje gestuurd,dat ik niet blij was met hun voorwaarden,en dat ze gewoon een week niet bereikbaar waren
Kreeg ik een vaag mailtje terug,met de mededeling “”Na aanleiding van uw e mail zullen we zullen u niet aanmelden“”
En dat was het,we zijn nu zo,n 5 maanden verder,en ik heb nog steeds een radio en tv signaal van Ziggo
Op zich wel een goede service van Ziggo,je hebt een basispakket tv zenders en radiozenders,en het kost niks
John Zwart
-69-  John Zwart:
Een hele straat aansluiten - en evt. ook afsluiten - is makkelijk, kan zelfs op afstand gebeuren, dan zie dus ook geen monteur. Alleen 1 adres aan- of afsluiten is gecompliceerder. Het gemakkelijkste is gewoon administratief af te sluiten en het zaakje fysiek laten zoals het is.
Tien jaar geleden betrok ik een nieuwbouw huis waar de hele straat een levende UPC kabel had. Ik had geen tv. Radio luisterde ik over de ether of via de pc. Er lag een kaartje in de meterkast met het verzoek je onmiddellijk als kabelabonnee aan te melden ingaande de dag dat je de sleutel kreeg. Niets gedaan met het kaartje natuurlijk, ook drie jaar lang geen tv gekeken. En drie jaar lang niets van UPC gehoord.
Opeens een bozige brief van UPC (na drie jaar dus) dat ik al die tijd zonder abonnement signaal had afgenomen, dus in feite een wanbetaler was. Uit coulance zouden ze me geen incassoprocedure en boete opleggen mits ik mij onmiddellijk als abonnee zou opgeven.
Bluf, ik heb geen ongevraagd signaal gebruikt en dus hoef ik ook niet voor een ongevraagde dienst te betalen. Ze namen hun verlies en lieten alles vallen.
Inmiddels heb ik mij twee jaar geleden toch nog aangemeld vanwege een interessant combipakket waarin ik ook “anytime” kon telefoneren. Kijk toen werd het weer leuk, en ze hebben keurig een doe-het-zelf pakket gestuurd. En nooit meer iets gehoord over hun conflict met mij van jaren geleden.
Dat is toch wel sportief, om ook iets positiefs te zeggen.
len
-70-  len:
kunnen er uren over praten dat **** upc
er kastje naar de muur en in de wacht .
Maar waar kan ik hier nou eens over praten en me klacht doen upc neemt/wil je niet serieus nemen maar ze kunnen lkr verder aan modderen zo denk dat ik sinds ik op me zelf woon 3jr al wel voor 300 euro met upc heb gebeld laats kreeg ik een tegoed kaart ik dacht relax wat denk je 20 min gratis met de upc infoline bellen via een vaste telefoon ***$$@#$@**#(* !!
Walther Schoonenberg
-71-  Walther Schoonenberg:
Er is maar 1 oplossing. De TV de deur uit doen en het abonnement bij UPC zeggen. En dan voortaan TV kijken via internet, uitzending gemist, en zo. Geloof me, je mist niet zoveel in het leven zonder TV. Heb je opeens weer tijd om die boeken te lezen die zich hebben opgestapeld.
Liesbeth
-72-  Liesbeth:
Achterlijke UPC moet je op de volgende manier straffen: ZONDER POSTZEGEL(S) brieven (of gewoon oud papier) sturen naar hun postbusnummer! Dat zal ze leren met hun klantonvriendelijke arrogante rothouding!
Theo
-73-  Theo:
Pakketje bakstenen met antwoordnummer d'rop wil ook wel helpen.

Reageren?  

Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.

Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.

(verschijnt niet online, is nodig voor gravatar afbeelding)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spamreacties te voorkomen, wordt u gevraagd deze simpele vraag te beantwoorden.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.