Home > > Beroving en mishandeling in Blue Tower Hotel

Beroving en mishandeling in Blue Tower Hotel

Het Best Western Blue Tower Hotel
In de vroege nacht van 30 december lukt het drie mannen om binnen te sluipen bij het viersterrenhotel Blue Tower Hotel in Bos en Lommer. Op de vierde verdieping proberen ze bij meerdere kamers binnen te komen. Uiteindelijk slagen zij bij een kamer waar twee meisjes liggen te slapen. Als deze wakker worden van het plotselinge lawaai in hun kamer, delen de mannen even een paar flinke klappen uit aan de dames. Van schrik beginnen deze te gillen, en de jongemannen nemen de benen. Achteraf blijken de toeristen onder andere hun iPod, camera en wat bankpasjes kwijt te zijn.
"Geen commentaar", laat de manager van het driesterrenhotel Martin van Noord weten. Hij heeft geen enkele behoefte aan negatieve publiciteit voor zijn hotel uit de Best Western keten: "Het was geen overval," probeert hij me te overtroeven. Een inbraak dan? "Zo kan je het noemen ja. Maar ik heb niet de behoefte om daar verder commentaar op te leveren. Ik ken jou niet, ik ken je medium niet, je overvalt me met je vragen en nee, ik ga me niet bedenken en je terugbellen." Is het dan niet gek dat het vreemden lukt om tot de vierde verdieping van een hotel te komen, en zomaar binnen te lopen bij toeristen? "Dat mag je vinden, maar nogmaals: Geen commentaar". Maar mijn informanten blijken de waarheid te spreken.

Het verhaal komt me ter ore als ik met Nieuwjaar nietsvermoedend bier aan het drinken ben in Berlijn. Twee meisjes, Danielle en Jessica uit Australië, vertellen me dat ze in die nacht in kamer 418 van het hotel sliepen. Ze lagen naast de kamer waar de inbraak en mishandeling heeft plaatsgevonden, en merkten dat iemand op de gang bij meerdere kamers probeerde binnen te komen. De mannen waren, zo bleek, alle deuren aan het proberen. Ook aan hun deur werd gemorreld. Ze wisten niet wie of wat het was, dus ze deden niet open. Even later hoorden ze het lawaai in de kamer naast ze.

Nabil Ou-Aissa van de politie Amsterdam-Amstelland bevestigt het verhaal van de meisjes bijna woord voor woord. (Alhoewel hij het op "bankpasjes en persoonlijke bezittingen" als buit houdt, waar de Australische getuigen "iPod, camera en portemonnee" weten). De zaak is na de aangifte van de dames nu "in behandeling". Jessica en Danielle horen pas later wat er binnen gebeurd is, en zagen het resultaat van de klappen die de mannen hadden uitgedeeld: "Ze hadden echt een flink blauw oog opgelopen." aldus Danielle. Waar de slachtoffers vandaan komen, weten de meisjes niet, en de politie wil ze slechts omschrijven als 'toeristen'. "But it was really fucking scary!" roept Jessica in onvervalst Australisch.

De twee Australiërs hebben de 19- en 21-jarige slachtoffers gesproken, maar kenden ze daarvoor niet. Jessica en Danielle reizen met een grote groep jongeren door Europa, en slapen voornamelijk in hotels aan de rand van steden. Zo ook in dit Best Western Blue Tower Hotel aan de Leeuwendalersweg 21 in Bos en Lommer, om de hoek van de oprit naar de A10 achter het Bos en Lommerplein. Het gaat hier niet om een shabby studentenhostel, maar een gloednieuw 4-sterrenhotel met 24-uursreceptie dat in Juni 2007 is geopend.

Het is natuurlijk een drama als dit je overkomt op je vakantie. Het is jammer dat een hotel in onze buurt blijkbaar zo'n slechte beveiliging heeft dat het indringers lukt om op de vierde etage te komen en bij gasten binnen te wandelen. Dat het Blue Tower Hotel liever arrogant blijft en geen openheid over wil geven maakt de zaak alleen maar droeviger.

Het zou goed zijn voor Bos en Lommer als toeristen hier graag willen slapen, een insluiping en mishandeling helpen daar niet echt bij. Jessica en Danielle hadden het hier gelukkig verder prima naar hun zin. "Ze vertelden ons dat het een slechte buurt was, maar wij vonden het heel mooi!" En ze waren nog redelijk te spreken over het hotel eigenlijk. Maarja, "Good hotel, shit security."

55 reacties op "Beroving en mishandeling in Blue Tower Hotel"

Paul
-1-  Paul:
@ Thijs:

Misschien is het handig om eens na te denken over hoe moeilijk het kan zijn om een hotel waterdicht te beveiligen, zonder als een erg onvriendelijk fort over te komen, voordat je je zo negatief over een hotel uitlaat. Een hotel notabene dat het aandurft om in Bos en Lommer te openen!!

Het hotel zal zelf nu haar security-beleid nalopen. Maar negatieve reclame, die jij nu verspreidt, is niet goed voor het hotel. Terwijl Bos en Lommer best blij mag zijn met het hotel!!

En wat is nu eigenlijk erger: Slechte beveiliging, of slechte mensen (uit Bos en Lommer wellicht?) die hotelkamers insluipen??
RudiPensionado
-2-  RudiPensionado:
Vreemd dat er dan nu toch nog een (officieel?) reactie volgt terwijl dat eerder werd afgewezen.
Inhoudelijk een slappe reactie.
Waarom zet je daar een hotel neer? Niet omdat je het aandurft etc maar het was gewoon goedkoper om daar wat te bouwen en was de gemeente makkelijk bereid tot het verlenen van een vergunning.
Het securitybeleid dient er toch op gericht te zijn dat er alleen gasten en genodigden op de etages kunnen komen dus heeft het geen zin om deze regeles nog eens na te lopen of kon en mocht iedereen gewoon doorlopen naar boven? Geen slimme security voor een hotel en helemaal niet op die plek.
De slotzin van Paul getuigt niet van een zakelijk inzicht en lost niets op.
Arnoud de Jong
Laat even duidelijk zijn dat mijn belang in deze bovenal journalistiek is. Mijn belang als bewoner laat ik dan graag even varen. Slechte reclame maakt het hotel zelf door het niet goed te beveiligen, niet de journalist die het opschrijft. De schuld direct afschuiven op 'slechte mensen uit Bos en Lommer' is dan wel erg makkelijk.

Bovendien zou een reactie “stom, stom, stom maar we gaan er nu alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen” een stuk betere PR zijn dan meteen boos worden op een journalist die een vraag stelt.
Femke
-4-  Femke:
Ik heb het vermoeden dat de auteur is gegrepen door het toeval (pratend in Berlijn met twee mensen die wat kunnen vertellen over een overval in het hotel binnen de grenzen van het stadsdeel waar hij woonachtig is).
Ik snap namelijk de strekking van het stuk niet helemaal. Ieder ander hotelmanager zou een zelfde reactie hebben gehad. In ieder hotel gebeurt wat en 'dat' wordt altijd zorgvuldig niet aan de grote klok gehangen.
John Zwart
-5-  John Zwart:
Ik logeerde een keer in een hoofdstadhotel en werd 's morgens te laat wakker. Ik moest me haasten voor een afspraak, stak mijn hoofd onder de kraan, kleedde me rap aan en stoof zonder ontbijt naar buiten.
Na mijn gesprek, tegen het middaguur, ging ik met attachekoffertje en weekendtas weer terug. Er werd mij niets gevraagd door de receptie en ik kon rustig naar mijn kamer waar mijn pasje nog bleek te werken.
Rustig alsnog gedouchet en zorgvuldiger toilet gemaakt. Lunch besteld, niets werd gevraagd, geen problemen.
Zo kan het bij vrijwel elk hotel gaan als je er niet met bivakmuts o.i.d. naar binnen komt. De risico's voor de gasten bestaan OVERAL. Een Spaanse zakenrelatie van mij werd in het Marriot de handtas gerold. Klaarlichte dag, in de receptie!
Als hotels van hun pand een volledig veilig fort willen maken moeten ze er onderhand een EBI architect bij halen.

Ik kan de overvallen dames overigens aanraden als ze gaan slapen ALTIJD de kierstandbeveiliging van de deur erop te zetten. Iets wat ik ALTIJD doe, ik ben een gezonde slaper.

Mijn conclusie: er valt het hotel weinig te verwijten, het kan overal gebeuren als de gasten zelf helemaal niets doen om hun nachtrust te verzekeren.
In buitenlandse hotels heb ik ervaren dat het vrij vaak voorkomt dat er 's nachts lieden gewoon een aantal deuren probeert. Dicht houden dus!
Gabriella
-6-  Gabriella:
Ik snap de reacties op het stuk van Thijs niet. het is opvallend dat er dus kennelijk niets gemeld mag worden als het gaat om een misstand in West. Er worden toch ook meldingen gedaan als er iets is voorgevallen in een hotel in het Centrum. Krijg een beetje een vreemde smaak in mijn mond als er bewust misstanden worden verborgen om maar niet het imago aan te tasten. Het had inderdaad beter van de beheerder van het hotel geweest als hij zich het lot van de meisjes had aangetrokken en had gemeld “ja erg vervelend, moeten we gewoon beter op gaan letten” of “ja niet het leukste wat kan gebeuren, we zullen onze gasten beter informeren over de do en dont's in een hotel”. Want inderdaad, dit had overal kunnen gebeuren. Neem alleen nog even in gedachte hetgeen er in een jeugdherberg gebeurde. dat stond in het Vondelpark, dus.......
Willem
-7-  Willem:
@Pensionado. Als het gaat om het gebouw wat op het plaatje staat, dan gaat het niet om een nieuw gebouw. Dit gebouw staat er al jaren en is dus gewoon van functie veranderd. Hier was ooit de douane gevestigd, en het oude stadsdeelkantoor was hier gevestigd.
RudiPensionado
-8-  RudiPensionado:
Dan zal de verandering in de bestemming soepel verlopen zijn.
John Zwart
-9-  John Zwart:
@ Gabriella
Wie zegt dat de benadeelde dames niet op de door jou genoemde manier zijn toegesproken ?
Wie weet hebben ze wel een tegoed voor een gratis nacht gekregen, voor de schrik, uit goodwill, maar niet omdat het hotel SCHULDIG is.

Voor wat betreft onderscheid maken tussen hotels in verschillende stadsdelen sla je ook helemaal de plank mis.
Als alle voorvallen in hotels in andere stadsdelen zo breed uitgemeten zouden worden konden we er deze hele site aan wijden. Ik noem zelf een voorval in het Marriot, ik zou het gemakkelijk kunnen aanvullen met gebeurtenissen in het Victoria en in het Alfa. Allemaal andere stadsdelen.

Ik heb niets te maken met de hotelbranche maar herhaal dat dit OVERAL kan gebeuren. Als je veilig wilt slapen als toerist met deuren en ramen open dan kun je het beste boeken op een particulier adres van de bed&breakfast aanbieders. Ik kan me er iets bij voorstellen dat het hotelmanagement niet blij is met deze publiciteit.

@ Pansionado
Je toon begint me langzamerhand heel vertrouwd in de oren te klinken. Altijd in de contramine. Zelden word ik vrolijk als ik je lees. Misschien kun je jezelf aanbieden als bullebas bij de deur van de Blue Tower, leuk baantje voor een Pensionado.
Michiel
-10-  Michiel:
Sommmige mensen hebben er een handje van om elke discussie in welke vorm dan ook, dood te slaan.
Chiel
-11-  Chiel:
Het is een nare ervaring voor de gasten, maar helaas niet zo bijzonder voor hotels in Amsterdam. In de hotels in de binnenstad gebeurt overigens ook van alles en dat haalt ook regelmatig het nieuws.
Dit artikel is een beetje dik aangezet. Schokkend nieuws Zundert en omstreken, maar niets bijzonders voor de bewoner van een grote stad.
Brenda
-12-  Brenda:
Ik ga er vanuit dat in elk hotel de regels keurig staan vermeld. Dan weten gasten waar ze aan toe zijn. Maakt niet uit waar het hotel staat.
Het blijft een voorval/ervaring wat je volgens mij niet licht vergeet. Vreselijk. Volgens mij hebben hotels een afspraak mbt communicatie naar buiten toe. Geen elk hotel is er namelijk bij gebaat negatief in de publiciteit te komen. Ik kan me dus voorstellen dat de betreffende man in dat hotel zo zijn opdrachten had. Gaat het artikel over het toeval dat je dit voorval hoorde in het buitenland? Of, gaat het artikel over de veiligheid in hotels of gaat het artikel over de houding van het management?
John Zwart
-13-  John Zwart:
@ Brenda
De indruk die het artikel bij mij achterlaat is toch voorál de receptionist van het hotel en daarmee ook het hotel zelf in een minder gunstig licht te plaatsen.
Dat vind ik onrechtvaardig en daarom reageerde ik.
Natuurlijk is het een vreselijke ervaring voor die beide damens / meisjes. Ik ga ervan uit dat daar toch wel op een meelevende wijze op is gereageerd. Ik lees nergens het tegendeel.
Het enige zinnige is de waarschuwing die ik aan mijn reactie toevoegde. Zo'n kierstandbeveiliging of knip zit er niet voor niets.
Verder een overbodig artikel dus en schadelijk.
Femke
-14-  Femke:
Het is inderdaad wel zo dat als je lang in B&L woont een soort van dorpsgevoel krijgt.
En klein nieuws soms opeens groot lijkt.
(En dit bedoel ik niet katterig richting Thijs).
engine 54
-15-  engine 54:
Als die Australische meiden nou ff met de receptie hadden gebeld, waren die boefjes misschien gepakt.
Arnoud de Jong
Ik vind dat relativisme toch vreemd in dit geval. We mogen ons wel opwinden over slingerend huisvuil, maar niet over het feit dat twee jonge gasten van onze stad niet veilig in een hotel kunnen slapen?

Wat wil ik met dit artikel zeggen, vragen sommigen? Misschien komt de verwarring door het feit dat dit niet alleen het verhaal zelf is, maar ook het verhaal over het verhaal. Heel postmodern allemaal ;). AC is nou eenmaal geen harde nieuwssite, dus meld ik meer dan alleen wat er in dat hotel gebeurd is.

Ik vroeg me af hoe dit kon gebeuren, en dat wilde ik eens vragen aan de manager. Maar toen die daar moeilijk over ging doen, heb ik dat maar opgeschreven.

Dan vind ik het vreemd dat je blijkbaar niet over negatieve dingen mag schrijven die bij je om de hoek gebeuren. Ik zou een incident als dit altijd gemeld willen zien, of het nou slechte publiciteit is of niet.(Seriously, als ik het tegenovergestelde had beslist zou ik beticht worden van partijdigheid... Wat willen jullie nou? :))

De lobby ziet er trouwens fantastisch uit. En de locatie is ook prima. En de receptionist was heel aardig hoor. (Zeiden de Australische meisjes ook trouwens.) De manager alleen niet zo. En ik vind het hartstikke cool dat er hier in de buurt zo'n groot hotel zit. En dat gebouw spreekt me ook wel aan.

Dat mag allemaal natuurlijk wel geschreven worden, maar zodra je vraagt naar de beveiliging moet je je mond houden, want dat zou hun schuld niet zijn.

Dus wat wil ik op dit moment zeggen? Na het lezen van sommige reacties?

Er zijn twee meisjes beroofd en op hun bek geslagen door mannen die niet in dat hotel hoorden te zijn. Maar pas op als je dat vertelt, want dat is slechte publiciteit.
Leslie
-17-  Leslie:
@Thijs, ik ben het met je eens dat het nergens op slaat dat je niet iets zou mogen schrijven wat wellicht ten nadele van een buurt zou kunnen zijn. Laat je daardoor vooral niet afschrikken. Misschien was het verwarrend wat je nu wilde zeggen met je stuk.
John Zwart
-18-  John Zwart:
Het nut van je stuk Thijs is dat meisjes die dit lezen voortaan met de deur op slot gaan slapen. Fijn dat je nog wat positiefs over het hotel schrijft in je postscriptum. Misschien keek die manager je wel aan voor iemand van de boulevardpers. Ik kan me zijn terughoudendheid toch nog steeds goed indenken.
Overigens: had je een leuke avond met die twee Aussies? Niet dat mij dat iets aangaat hoor, maar misschien zit daar nog een leuk stukje in?
Ernest
-19-  Ernest:
Thijs, ik dacht waar gaat dit over. Een hotel dat niet op een incident wil reageren tegen een medium dat ze niet kennen? Een ongelukkig voorval waarvan er velen over de hele wereld per dag, zelfs in gerenommeerde hotels, plaats vinden? Hotels met superbeveiliging, ik heb het zelf mee mogen maken. En dat is niet leuk.
Wat ik las lijkt mij een vervelend incident dat is uitvergroot, zonder dat het in de context wordt geplaatst. Dat laatste is nu net wat ik van een journalist verwacht. Feiten materiaal: hoe vaak en waar komt het voor, zijn het dus incidenten; hoe gaat het hotelwezen hiermee om; wat kunnen hotelgasten zelf doen om zich hiertegen te beschermen. Misschien een tip voor een volgend artikel.
Nu ontstaat er een non-discussie over vorm en inhoud waarbij een hotel en een stadsdeel nog even terzijde in een kwaad daglicht worden gezet. Misschien zou journalistiek onderzoek uitwijzen dat ze het misschien wel beter doen dan gemiddeld en dat je daar vooral naartoe moet gaan om te overnachten.
Jan Westerhof
-20-  Jan Westerhof:
Ik had ook laatst een afspraak in een hotel, in Noord. Ik kon zo naar binnen, kon zo naar de 3e etage, etc. Niemand vroeg wat.

Ik vond het een bevreemdende ervaring, want bij kantoren ben ik inmiddels gewend dat je je altijd moet melden bij een receptie, vaak een badge krijgt, en dan pas wordt binnengelaten.

Vroeger, 20 jaar geleden of zo, was dat nog wel eens anders, maar in kantoren kom je niet anders meer tegen.
Bij hotels blijkbaar wel.
Ik vind dat ze bij hotels achterlopen wat dat betreft. Zomaar mensen binnenlaten is niet meer van deze tijd.

Waar je bij een supermarkt of zo geen drempels wil opwerpen in verband met de omzet, speelt dat bij hotels m.i. niet. Het zal dus wel met kosten te maken hebben.

En de reaktie van de manager: volstrekt onprofessioneel.
En inderdaad moet je natuurlijk gewoon ook over negatieve dingen kunnen schrijven. Deze site is toch geen pr-orgaan van Amsterdam?

Overigens: in het buitenland doen ze het ook niet altijd goed. Ik ben wel eens een duur hotel in Beirut binnengelopen. Gevraagd naar het zwembad, konden we zo doorlopen naar het uiterst luxueuze 50-meter bad - en we hadden het helemaal voor ons alleen. Er waren meer badmeesters dan gasten. En dat terwijl buiten overal zwaar bewapende soldaten rondliepen i.v.m. een bezoek van de Franse president.
RudiPensionado
-21-  RudiPensionado:
John Zwart, Je bent het met een aantal oneens en met mij in het bijzonder maar je schrijft slechts dat je van mijn bijdragen niet vrolijk bent geworden. Welnu, dat is ook mijn opzet nooit geweest. Dat je mijn toon vertrouwd in de oren laat klinken staat op zich maar geeft aan dat ik verscheidene onderwerpen vanuit mijn invalshoek benader. Deze zijn heel simpel maar het is volgens mij zwak om steeds misstanden te bedekken.
Rest mij je te bedanken voor het feit dat je mijn inzendingen steeds leest.
Arnoud de Jong
Ik sluit me aan bij Jan Westerhof. Als hotelgast moet je er op kunnen rekenen dat je in het hotel veilig kunt verblijven. Zeker voor die prijzen die tegenwoordig voor een overnachting worden gevraagd. Dus wanneer gebrek aan veiligheid in een bepaald hotel aan de kaak wordt gesteld, kan dit alleen maar tot verbetering leiden.

Daarnaast moeten we ervoor waken dat we berovingen met geweld niet te 'normaal' gaan vinden en gaan afdoen als 'klein nieuws'. Het is nog altijd een ernstig misdrijf waar heel wat jaartjes gevangenis op staan.
Bram Schlosser
-23-  Bram Schlosser:
Ik vind de nieuwswaarde en discussiewaarde van dit stukje niet bijster hoog. Hoe de insluipers het hotel binnen zijn gekomen is niet duidelijk, je kan je afvragen of het hotel uberhaupt iets te verwijten valt. Ook is het nogal naief of gewoon dommigheid van die 2 meisjes om hun hotelkamer niet opslot te doen. Dit soort dingen gebeuren dagelijks, overal, in elk dorpje, stad en in elk land. Volgens mij heeft dit ook niets met het feit te maken dat het in Bos en Lommer staat.
RudiPensionado
-24-  RudiPensionado:
Bram,
Nieuwswaarde komt hier wat minder voor dan je wellicht zou willen maar het gaat hier toch meer om de uitwisellingen van meningen naar aanleiding van een artikel?
Wellicht komt het hierdoor wat laagdrempelig voor je over maar op z'n tijd zijn er toch echt zeer inhoudelijke gedachtenwisselingen op dit forum. Kijk eens bij de reeks over mw. Iping. Dat is toch zeer inhoudelijk en zo kan ik je nog een paar voorbeelden noemen en soms is het wat luchtiger van aard en dat mag toch ook?
Bram Schlosser
-25-  Bram Schlosser:
@RudiPensionado
Dat ben ik opzich ook wel met je eens en idd zijn er regelmatig interressante discusies waar ik ook graag aan deelneem,daar gaat het in mijn reactie ook niet om, maar ik heb bij dit stukje meer het idee dat de schrijver meer door zijn eigen ervaringen het gebeurde nogal uitvergroot. Waar gaat het nou eigenlijk helemaal over? De hieruitvolgende discussie past niet zo op deze site, het is niet echt Amsterdam gerelateerd, het is iets wat overal gebeurt en hierdoor wordt het meer een algemene discussie over algemeen fatsoen en het hotelwezen, mag allemaal, maar ik weet niet of dit nu het platform hiervoor is.
Realist
-26-  Realist:
Denk dat die gast met zulk commentaar juist voor des te meer negatieve reacties zorgt.
Arnoud de Jong
Dit is in Amsterdam gebeurd. Amsterdam is een grote toeristische trekpleister. Dan vind ik dat ik dit kan plaatsen. (Verder is een discussie over het medium zelf nooit weg.)

En nogmaals: Ik vind niet dat iedereen hier moet doen alsof er iemand in de tram gerold is. Er zijn twee jonge meiden overvallen in hun hotelkamer. Dat vind ik echt wel het vermelden waard. Een eventuele follow-up over de beveiliging van Amsterdamse hotels kan altijd nog.

Bovendien moet ik zeggen dat de allereerste reactie van ene “Paul” de boel ook wel heerlijk op scherp zet hoor.

“Het hotel zal zelf nu haar security-beleid nalopen. Maar negatieve reclame, die jij nu verspreidt, is niet goed voor het hotel. Terwijl Bos en Lommer best blij mag zijn met het hotel!!”
Tipunama
-28-  Tipunama:
John Zwart
Ik lees vooral jou reactie welke je terug geeft.
Kom daarbij tot de conclusie dat je alleen maar bezig bent met het Feit,dat de meisjes hun deur op slot hadden moeten doen , en daarbij de kieropener <---- lees dit goed ,
erop hadden moeten doen , Dit doe je pas als je de deur wilt openen ,op een kiertje dus , deze meisjes sliepen met de deur opslot welke is opengemaakt door een stel inbrekers ( laat ik het netjes houden )
Ga eigenlijk een beetje (veel ) denken dat Jij bij het Hotel hoort , of een vrijkaartje wilt krijgen .

Val nooit andere aan , ( wat jij doet ) dat ze slechte tot domme reactie geven , als je jezelf er schuldig aanmaakt

groeten uit Amsterdam
Tipunama
-29-  Tipunama:
Moet nog even een aanvulling doen tov div andere reacties.
Waar staat nu dat deze meisjes de deur NIET op slot hadden?
Omdat er 1 persoon meld zet de deur op de kierbeveiliging ,gaan menig gelijk schrijven naief en Dom je moet je deur opslot doen .
Elke deur van een redelijk Hotel valt sowieso in slot , dit is zo,n Hotel ,al weet ik niet of Dit hotel wel kierbeveiling heeft !!!

de meisjes valt dus niets te verwijten , hun deur was opslot.

De veiligheid is niet goed geweest,ik neem aan dat men daar Na dit voorval zeker iets aangedaan heeft

de groetjes uit amsterdam
engine 54
-30-  engine 54:
Zeker en dan nu allemaal positief zijn over dit mooie hotel in onze mooie wijk.
Want in een wijk met zoveel culturen moet toch iets moois te realiseren zijn wat voor toeristen aantrekkelijk is.
Een multiculturele Nightmarket b.v, een groot museum, leuke restaurantjes, noem maar op.Een goede taak voor de deelraad om hier eens aandacht aan te besteden.
Karel
-31-  Karel:
@Engine, het is geen mooi hotel, maar een hotel. Laten we nu niet doen of Bos en Lommer the hottest spot on earth is. het is gewoon een wijk maar men flink zijn/haar best doet om de jarenlange opgelopen achterstand in te halen. Dat is al heel wat. Datkrijg je met al die stadsdelen, gaan ze allemaal proberen een eigen centrum te creeren met alle toeters en bellen eraan. Kom op, laten we realistisch blijven en vooral proberen het in eerste instantie voor bewoners aangenaam te maken. In Bos en Lommer is wat dat betreft nog heel veel te doen.
Tipunama
-32-  Tipunama:
Ik moet karel gelijk geven,in deze buurt valt nog heel veel tedoen ,net als in Slotervaart is deze buurt aan het verloederen ,( ik kom zelf uit deze buurt ,gelukkig toen het nog veel beter was)
gaan we nu alles plaatsen wat je wilt zijn het weer alleen maar turkse winkels etc
Waar is de nederlandse bakker ? was voorbeeldje of snackbarretje ?
maar daar gaat deze topic niet over !!
Het is een Hotel,hoe ze aan de sterren zijn gekomen weet ik niet vw hun lowbudget beleid

groetjes uit amsterdam
Jan Westerhof
-33-  Jan Westerhof:
In aanvulling op mijn eerdere reaktie, een curieus toeval. Ik moest in het bekende Renaissance Hotel zijn (Kattegat, bij de Sonestakoepel).

Degene met wie ik afsprak zei al dat ik een pasje nodig had om de lift in te kunnen komen, maar: 'Any card will do'.

Any card? Jawel, any card. Een pas van het hotel werkt ook, maar is niet nodig.

En inderdaad: weliswaar gaan de liften niet open zonder een kaart in een apparaat met gleuf te steken, maar ik stak mijn NS-kortingkaart erin, en floep!: de liftdeuren sprongen open! En ook de AH bonuskaart opent deuren die voor anderen gesloten zouden moeten blijven!

Je kan zo naar binnen, door het hele gebouw, niemand die wat zegt.
Dit lijkt me wachten op ongelukken.

Ik vraag me af, zijn er eigenlijk hotels waar dit wel goed geregeld is?
Lukt dit ook bij Krasnapolsky? Het Amstel? Wie gaat het proberen?
John Zwart
-34-  John Zwart:
Tipunama,

In het slot vallen
is waarschijnlijk wat jij als 'op slot' beschouwt.
Dat is dus niet het geval.

Kierstandbeveiliging blokkeert de deur bij ongewenst van buiten af openen - als je binnen de 'latch' omklapt.

Ik ben niet van het/een hotel.
Ik ken het hotel Blue Towers niet.
Ik heb alleen diverse keren in (ook Amsterdamse) hotels in Nederland en overig Europa overnacht.

Het enige wat ik met mijn reacties onder de aandacht wilde brengen is dat je altijd op je eigen veiligheid bedacht moet zijn als je in een hotel woont. Daar hoort ook het nagaan van de vluchtweg bij brand bij. Maar ook dat wordt door veel mensen niet gedaan.

Het is een trend in deze tijd: als ons iets overkomt zoeken we altijd een schuldige buiten onszelf, zonder eerst even bij eigen nalatigheid stil te staan.
Veel anderen hebben dit begrepen, gelukkig.
Maar jij zegt dat ik een verkeerde voorstelling van zaken geef.
Het 'deurtje proberen' wordt regelmatig beoefend in (grote) hotels. En zo zal het hier ook wel weer zijn geweest.
Jean Pierre
-35-  Jean Pierre:
Waarom heb ik het idee dat veel inzenders zelf zelden of nooit in een hotel in een (grote) stad zijn geweest ? Vele hotels hebben een druk bezochte bar en/of restaurant waar je ook als niet gast naar binnen kunt. Je blijft hangen, doet of je als gast naar je kamer gaat, en bingo....zoek maar uit die kamer waar je in wilt breken. Je valt niet eens op want hoe vaak (vooral de eerste dag) weet je je kamer nog te vinden. Al eerder benoemd is dat je komt om de spullen te jatten, wat anders is dan gasten op hun gezicht te slaan. Dan is het al snel “diefstal met geweld”!! Goeie gewoonte overal ter wereld is om een kamer met kluisje, en braaf elke avond voor het slapen gaan je dure spullen in te stoppen.
Tipunama
-36-  Tipunama:
john zwart
Wat je nu neerzet klopt wat betreft het in het slot vallen , en de kier..... moet je uiteraard zelf goedzetten
Ging mij alleen om dat het Overkwam als zijnde dat deze meisjes dom en naief waren , en de deur niet opslot hadden , dat is niet aan de orde die was wel opslot

dan reactie op meerdere kaarten bij div Hotels ik zal dit uitproberen , al zijn er niet zoveel grote hotels met kaart voor de lift .
ik kom hier op terug

groeten uit amsterdam
John Zwart
-37-  John Zwart:
Dat verhaal over die kaart: “any card will do” (jan westerhof 11.01 16:53) kan ik niet bevestigen. Wat niet betekent dat het niet wáár zou kúnnen zijn... voor dat bewuste hotel.

In mijn eerste reactie van 08.01 constateerde ik wel dat ik (nadat ik een hotel waarvan ik de naam niet zal noemen en waar ik voor één nacht had geboekt met mijn bagage al verlaten had) daar rond het middaguur met mijn pasje mijn kamer nog steeds binnen kon.
Toch betwijfel ik of de centrale vergrendelings en ontgrendelingssystemen van alle hotels zo onbenullig in elkaar steken.

Het afgelopen jaar heb ik een paar maal in een Van der Valkhotel overnacht. In beide gevallen, toen ik uitcheckte, bood ik mijn 'card' aan om die de balie terug te geven. Maar dat was niet nodig werd mij gezegd, ik kon hem gewoon in de prullenbak gooien. Zouden ze dat gezegd hebben als men daarmee naar believen altijd nog de tussendeuren en liften in werking zou kunnen stellen? Dacht het niet.

Ik kan niet genoeg benadrukken dat ik NIETS met welk hotel dan ook te maken heb, ben daar gewoon gast. Léés dat toch aub.

Ook wil ik nog eens expliciet zeggen (wat ik met minder woorden ook eerder aangaf) dat ik méévoel met de bewuste dames die natuurlijk een ellendige ervaring hadden. Dat houdt me niet tegen vast te stellen dat ze niet voorzichtig genoeg zijn geweest.
Misschien is dat het grootste nut van al deze reacties: wie ervan kennisneemt knoopt het in zijn oren.

Groeten van een 'amsterdammer van buiten' met een mokums hart.
Tipunama
-38-  Tipunama:
John Zwart
jou reactie weerhoud mij er niet van te reageren , op het Feit dat je weer laat weten in je schrijven dat de Dames zich schuldig hebben gemaakt aan het Niet op slot doen van hun kamer deur.
Hun deur zat op slot ,waar staat van Niet, LEES dat toch aub.
Je kan moeilijk alle klanten, bij incheken een gereedschap kist geven om hun deur te barricaderen , Op slot is Opslot
Daar heeft een kier.......... niets mee te maken
Ik kom wel veel in Hotels en doe dat ding er nooit op , daar is i niet voor gemaakt.
voor de duidelijkheid , deze dient ervoor om als je eerst wil weten wie er aangeklopt heeft of gebeld deze vasttezetten zodat de deur maar op een KIER opengaat

Groeten uit Amsterdam
John Zwart
-39-  John Zwart:
@ Tipunama

Ik heb heel goed gelezen:
“Twee meisjes, Danielle en Jessica uit Australië, vertellen me dat ze in die nacht in kamer 418 van het hotel sliepen. Ze lagen naast de kamer waar de inbraak en mishandeling heeft plaatsgevonden, en merkten dat IEMAND OP DE GANG BIJ MEERDERE KAMERS PROBEERDE BINNEN TE KOMEN. De mannen waren, zo bleek, ALLE DEUREN AAN HET PROBEREN. Ook aan hun deur werd gemorreld. Ze wisten niet wie of wat het was, dus ze deden niet open. Even later hoorden ze het lawaai in de kamer naast ze.”

De kamers bleken niet te openen, want ze morrelden aan alle deuren. Alleen bij de dames die overvallen werden lukte het om binnen te komen. Uit dit verhaal blijkt duidelijk dat de indringers de zwakke plek hebben opgezocht.

De klink die als kierstandbeveiliging dient er nooit op te doen lijkt mij een ONVERSTANDIG gedrag.

SCHULDIG MAKEN aan onvoorzichtigheid zou ik nooit durven zeggen, daar mag je mijn reacties zorgvuldig op nalezen. Net zo goed als ik alles gelezen heb.

Einde discussie, wie volhardt in onvoorzichtigheid na al deze reacties, loopt bewust risico. Ik vind dat niet slim, maar ik kan de hele wereld niet tegen zichzelf beschermen.

Als iemand “Brand” roept op de gang kun je het beste ook maar alleen op de kierstand openen tot je zeker weet dat er inderdaad brandalarm is.
RudiPensionado
-40-  RudiPensionado:
Er is weer iemand met caps-lock problemen op dit forum.
Arnoud de Jong
Capslock is inderdaad irritant voor andere lezers. Gebruik voor benadrukking van tekst eventueel het cursiefknopje (i) boven het reactievak. Let er daarbij op dat er geen returns mogen voorkomen in de cursieve tekst, anders werkt het niet.
John Zwart
-42-  John Zwart:
Sorry hoor, nadruk was gezien de herhaalde aantijgingen noodzakelijk. De cursieffunctie probeerde ik eens, maar toen kwam er alleen “chinees” voor en na het tekstgedeelte te staan. Zal wel mijn fout zijn geweest, mea culpa.
tipunama
-43-  tipunama:
john zwart
Hoe kom je erbij,dat je neerzet aantijgingen
meerdere malen,.
Ik reageer op jou,dat je zo stellig en vastberaden begon met de dames sliepen met hun deur niet opslot.

groeten uit amsterdam
Dat is geen aantijging dat is een Feit,
Dan worden ze plots wakker van lawaai in Hun kamer, waar haal je toch vandaan (althans dat zet je neer) dat ze geluid hoorden op de gangen en in de kamer naast hen?
Maak jij nu je eigen verhaal?
En ga je als je op je vingers getikt word vw foutjes je verhaal op een kier.......vastzetten .
Lees het verhaal eerst nog eens goed en kom dan met dergelijke verzinselen

aanvulling, ik slaap heel regelmatig in Hotels in een groot deel van de wereld ,slaap gewoon met de deur opslot zonder kier...........
Zeg maar heel onverstandig,ik zeg zou niet weten waarom,wil men binnenkomen komen ze binnen

afsluiting
Het Hotel heeft met z,n beveiliging gewoon hun taak verzaakt, punt uit , en verbeteren
RudiPensionado
-44-  RudiPensionado:
Dit onderwerp eindigt zoals het begon, nl een onveilig hotel.
engine 54
-45-  engine 54:
Toch is het een mooi hotel, in een mooie wijk die hopelijk steeds meer toeristen aantrekt. Die zie ik namelijk liever, Klaas, dan de yuppen die er meer en meer komen wonen. Een goede morgen kunnen ze niet uit hun bek krijgen en 'smiddags als ze thuis komen hebben ze het te druk aan de telefoon om een praatje te maken. Je weet nog amper wie er naast je woont.
John Zwart
-46-  John Zwart:
Heel gek, ik kopieer een stuk uit het originele artikel, plak het in mijn reactievenster, plaats het tussen apostrophes (dwz citaat) en dan heb ik opeens mijn eigen verhaal gemaakt ...

Enfin, ik zal maar ophouden met mensen te waarschuwen, dat mag blijkbaar niet, want het hotel moet ons beschermen, en in een goed hotel kan ons niets gebeuren. Dus wij beschermen onszelf niet hoor. Vooral niet doen.

En als het dan eens misgaat gaan we hard roepen wie er allemaal fouten maakten, want barbertje moet hangen.
RudiPensionado
-47-  RudiPensionado:
Engine 54,
Misschien ben ik niet volledig on-topic maar toeristen naar Bos en Lommer schreef je? Noem eens een paar leuke dingen voor de internationale toerist want ik weet het zo snel niet.
Wat het niet groeten door de yuppen betreft (alweer niet on-topic) is het zo dat dit iets is van de laatste jaren. Men heeft contactvrees en vermoedelijk niet genoeg meegekregen in de opvoeding.
Op een ander onderwerp hier over huisvuil in Asd. west blijkt ook al dat de mensen niet zo prettig met elkaar omgaan en blijkbaar maling hebben aan elkaar.
Ik heb 40 jaar geleden in Overtoomse Veld gewoond en toen was het best leuk maar tegenwoordig..................
Ga toch lekker ergens anders wonen.
Arnoud de Jong
Heren, heren. Probeer niet te verzanden in een discussie over de 'feiten', want meer dan wat ik geschreven heb is er niet bekend. Omdat het hotel niet wilde reageren, is dus ook niet bekend waar het precies is misgegaan. Was het slot van de dames kapot? Sliepen ze met de deur open? Waren de drie mannen zelf gasten van het hotel met een boze bedoeling? Daar hebben wij uiteindelijk geen definitief zicht op.

Ik weet ook niet precies wat er voor toeristen hier te halen valt behalve goedkope accomodatie en een goede bereikbaarheid. Maar daar gaat in zekere zin binnenkort een stukje over komen.

Enneh, over de veryupping van de wijk: Mag mezelf bijna een Young Urban Professional noemen, en ik groet heel vriendelijk al mijn buren, ruim m'n rommel op, en heb na 3 maanden al een hart voor de wijk. (Ik zelf zie verloedering niet echt hoor.. Behalve dan dat een onverlaat mijn deurmat heeft gestolen! :\ )
Medie
-49-  Medie:
Amsterdam maakt z'n naam waar. Dankzij het slapjanussen beleid in dit land waar misdaad steeds meer loont. Open je grenzen nog verder!
tipunama
-50-  tipunama:
algemeen
we reageren alleen op Feiten toch?
als we moeten reageren op luchtkastelen gaan we zelf wel onderwerpen verzinnen.
Tevens is bekend dat de dames wel degelijk hun deur OP slot hadden.

De buurt verloederd de laatste jaren zo erg dat de oude bewoners weg gegaan zijn ,
Er woond nu 70 % allochtoon in de bos en lommerbuurt,20 % oudjes,10% jong inteelt,
En dat in tijd van nog geen 15 jaar.
De criminaliteit is daar even hoog als in Slotervaart , tja het zijn Feiten ,maar daar kan je beter niet mee aankomen las ik eerder.

ben ook benieuwd naar wat er zo mooi is in deze wijk? een vorige schrijver heeft dit al gevraagd maar word niet beantwoord?

Ik kan er een beetje over meepraten , ik woonde eral toen de Postbank er nog niet was
en daar allemaal leuke tuinhuisjes stonden.
je gezellig nog in een Hollandskroegje kon zitten ,en veilig naar huis kon gaan in het donker.
Tja toen kwam de intergratie, elke week wel 1 tuinhuisje in brand en div inbraken , zal maar stoppen word teveel om op te noemen
Ja blij met zo.n Hotel en Mooie buurt

groeten van een amsterdammer
Rein van Helst
-51-  Rein van Helst:
Om dit nu een mooi hotel te noemen gaat wel erg ver. Het is een kantoorgebouw waar kamertjes in zijn gemaakt. De Exploitant is een man met een hele erge grote mond. Beticht alles en iedereen van discriminatie als je meldt dat hij niet echt leuk bezig is. Een man met nauwelijks ervaring in de hotelbranche, maar met kennelijk veel “kennissen”. Zou me niet verbazen als er van alles rammelt aan het beheer van dit hotel. Vandaar dat er liever geen aandacht aan dit soort incidenten besteedt mag/moet worden.
dt
-52-  dt:
besteedt is zonder t
RudiPensionado
-53-  RudiPensionado:
Vreemde lui zoals “dt” met een gebrek aan gevoel voor interactie maar wel het opgeheven vingertje om een punt te scoren.
Lekker belangrijk hé?
Eduard
-54-  Eduard:
Uit ervaring weet ik dat beveiliging in hotels het ondergeschoven kindje is, dat “alleen maar geld kost, en geen revenue oplevert” Zelfs als het gratis is, zoals mijn website, een online zwarte lijst voor hotel criminaliteit, wordt er weinig tot geen gebruik van gemaakt. Met een degelijke toegangscontrole met name na 23.00 uur kan een hoop voorkomen worden, evenals met een goed beveiligingsplan... Is niet eens zo duur, heb er zo een opgesteld.
Eduard
-55-  Eduard:
Over de sleutelkaarten kan ik het volgende melden:

-Afhankelijk van het systeem worden doorgaans de kaartsleutels voor een bepaald tijdsbestek aangemaakt, bijv. morgen uitchecken, werkt je sleutel tot 13.00 uur, bij een uitchecktijd van 12.00 uur.
-Veiligheidshalve of bij betalingsproblemen verwerpt een nieuwe sleutel de oude, waardoor deze niet meer bruikbaar is. Daarom is het raadzaam om bij verlies van de kamersleutel altijd nieuwe te laten maken en gelijk door het slot te halen.

Reageren?  

Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.

Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.

(verschijnt niet online, is nodig voor gravatar afbeelding)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spamreacties te voorkomen, wordt u gevraagd deze simpele vraag te beantwoorden.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.