Echte Amsterdammers lezen Amsterdam Centraal
Wapenbezit in Slotervaart
Slotervaart - In het Parool las ik ferme woorden van de stadsdeelkoning van Slotervaart, Ahmed Marcouch.
Woorden die daden moeten worden, maar meestal soep zijn die niet te heet gegeten wordt.
Temeer omdat ze in dezelfde krant twee uur later alweer worden afgezwakt.
In de strijd tegen het wapenbezit, wil Marcouch mensen die daarop zijn betrapt opnemen in een register en ze nog vijf jaar hinderlijk op de huid blijven zitten.
Dat gaat hij niet zelf doen. Uiteraard wordt dit een klus voor de politie.
De collectieve zucht in het wijkbureau is van hieruit te horen.
In twee artikelen wordt melding gemaakt van het voorstel, met opvallende verschillen in toonzetting...
Ho, wacht, nou niet te fors aanzetten, is er toen ergens gedacht.
Niet te hard van stapel lopen.
Niet zo onbesuisd, Marcouch!
Kunnen wij dit waarmaken?
Mag dat wel, een 'onaangekondigde huiszoeking' zonder gerede verdenking?
En, even tussendoor, bestaan er ook áángekondigde huiszoekingen?
Dat zou stom zijn namelijk.
Maar hier in Nederland zijn ze tot alles in staat.
Maar dit terzijde.
Hebben wij wel tijd om telkens dat hele huis te gaan doorzoeken?
Nee, volgens mij moeten we dit alles toch wat vrijblijvender formuleren, zal de Afdeling Voorlichting hebben geadviseerd en gecommuniceerd.
Anders word je er later op afgerekend.
En de PvdA staat tóch al zo slecht.
We zeggen het zo:
'Zo nu en dan verrassen met een bezoekje thuis.'
Ik denk dan: bloemetje erbij, gebakje mee.
Kijk, zo houden we het tenminste gezellig in Slotervaart.
Foto Marcouch: Bas Bogers (via Flickr)
Woorden die daden moeten worden, maar meestal soep zijn die niet te heet gegeten wordt.
Temeer omdat ze in dezelfde krant twee uur later alweer worden afgezwakt.
In de strijd tegen het wapenbezit, wil Marcouch mensen die daarop zijn betrapt opnemen in een register en ze nog vijf jaar hinderlijk op de huid blijven zitten.
Dat gaat hij niet zelf doen. Uiteraard wordt dit een klus voor de politie.
De collectieve zucht in het wijkbureau is van hieruit te horen.
In twee artikelen wordt melding gemaakt van het voorstel, met opvallende verschillen in toonzetting...
Ho, wacht, nou niet te fors aanzetten, is er toen ergens gedacht.
Niet te hard van stapel lopen.
Niet zo onbesuisd, Marcouch!
Kunnen wij dit waarmaken?
Mag dat wel, een 'onaangekondigde huiszoeking' zonder gerede verdenking?
En, even tussendoor, bestaan er ook áángekondigde huiszoekingen?
Dat zou stom zijn namelijk.
Maar hier in Nederland zijn ze tot alles in staat.
Maar dit terzijde.
Hebben wij wel tijd om telkens dat hele huis te gaan doorzoeken?
Nee, volgens mij moeten we dit alles toch wat vrijblijvender formuleren, zal de Afdeling Voorlichting hebben geadviseerd en gecommuniceerd.
Anders word je er later op afgerekend.
En de PvdA staat tóch al zo slecht.
We zeggen het zo:
'Zo nu en dan verrassen met een bezoekje thuis.'
Ik denk dan: bloemetje erbij, gebakje mee.
Kijk, zo houden we het tenminste gezellig in Slotervaart.
Foto Marcouch: Bas Bogers (via Flickr)
42 reacties
Theo:
18 oktober 2009 00:30 uur
Nog 2 jaar geduld, dan zijn er weer verkiezingen.
Thea:
18 oktober 2009 01:22 uur
Het schijnt dat ze na hun 25'ste weer enigzins normaal gaan doen...getrouwd enzo, opsluiten tot hun 25'ste dus.
18 oktober 2009 08:32 uur
@Thea
Wie gaan er normaal doen en moeten volgens jouw opgesloten worden tot hun 25'ste?
Wie gaan er normaal doen en moeten volgens jouw opgesloten worden tot hun 25'ste?
18 oktober 2009 10:06 uur
Een “huiszoeking” bestaat niet (meer), zoiets heet een “doorzoeking”. Het verschil tussen een huiszoeking en een huisbezoek is voor veel journalisten kennelijk te subtiel...
Muggenzifter:
18 oktober 2009 21:27 uur
@ Mephisto: marokkanen.
18 oktober 2009 23:54 uur
Dat mogen we dan toch weer als winst beschouwen: dat zelfs de rechtervleugel hier vaststelt dat Marokkanen boven de 25 'enigszins normaal' doen. ;-)
Theo:
19 oktober 2009 13:52 uur
Tja Arnoud, je zou het probleem liever negeren.
Knap lastig als je dagelijks door datzelfde probleem wordt beschimpt, bedreigd, bespuugd of beroofd. Maar laat de linkervleugel vooral theedrinken en de slachtoffers wegcijferen, want al is de leugen nog zo snel.
Knap lastig als je dagelijks door datzelfde probleem wordt beschimpt, bedreigd, bespuugd of beroofd. Maar laat de linkervleugel vooral theedrinken en de slachtoffers wegcijferen, want al is de leugen nog zo snel.
sanne:
19 oktober 2009 14:12 uur
Ja Arnoud, als jij (net als Theo) iedere dag zou worden beschimpt, bedreigd, bespuugd of beroofd door 'datzelfde probleem', zou je wel anders piepen! (Ik ga er maar even vanuit dat Theo uit eigen ervaring spreekt...)
Maar nu ben je waarschijnlijk, net als ik, ook wel erg benieuwd waar Theo dan in godsnaam woont!
@ Theo
Al is welke leugen nog zo snel?
Maar nu ben je waarschijnlijk, net als ik, ook wel erg benieuwd waar Theo dan in godsnaam woont!
@ Theo
Al is welke leugen nog zo snel?
19 oktober 2009 14:16 uur
Vinden jullie dat 'theedrinken' ook niet een beetje dwangmatig gaan klinken? Kennelijk zijn er geen andere argumenten meer te bedenken...
Theo:
19 oktober 2009 16:18 uur
@sanne en Suffie; De leugen dat misdaad niet cultureel gerelateerd is en daalt. Theedrinken is helaas nochtans de standaard oplossing, ben blij dat het inmiddels bij jou ook dwangmatig over komt.
In alle redelijkheid; Ik zoek tenminste de dialoog nog op, richt jullie woede en verzet liever op diegenen die direkt met hun wapens lopen te zwaaien en op de overheid die dat niet adequaat aanpakt.
In alle redelijkheid; Ik zoek tenminste de dialoog nog op, richt jullie woede en verzet liever op diegenen die direkt met hun wapens lopen te zwaaien en op de overheid die dat niet adequaat aanpakt.
19 oktober 2009 17:29 uur
@Theo
Ik ben in Amsterdam nog nooit door wapenzwaaiende lieden bedreigd en dat kan toch nooit toeval zijn, daarvoor kom ik er te vaak.
Misschien zoek jij het op?
Ik ben in Amsterdam nog nooit door wapenzwaaiende lieden bedreigd en dat kan toch nooit toeval zijn, daarvoor kom ik er te vaak.
Misschien zoek jij het op?
19 oktober 2009 21:35 uur
Ja Theo, nu woon ik toch al het grootste deel van m'n leven in Overtoomseveld en daarna in Slotervaart, maar ik maak eigenlijk zelden iets mee wat jouw toch ietwat hysterische reacties rechtvaardigt. Wat wil je dat ik doe? Buiten ga staan roepen: Alsjeblieft, bespuug mij! Beschimp mij, beroof mij!
(Nee, jij niet, jij bent een Hollander, het moet een Marokkaan zijn).
Kijk, ik ga natuurlijk niet beweren dat lastige Marokkaanse jongetjes nooit wat op hun geweten hebben of niet bijzonder irritant kunnen zijn af en toe, maar de voornaamste overlast die ik tot nog toe in al die jaren heb mogen ervaren was van een gedragsgestoord Nederlands rotjoch en z'n dito moeder in de Jan Vethstraat, waarvan ik hoop dat dit precies degene is die nu door de politie in z'n poten is geschoten.
En dat misdaad cultureel gerelateerd zou zijn is de grootste onzin die ik in tijden heb gehoord. Inkomensgerelateerd, dat zou kunnen, maar cultureel...
(Nee, jij niet, jij bent een Hollander, het moet een Marokkaan zijn).
Kijk, ik ga natuurlijk niet beweren dat lastige Marokkaanse jongetjes nooit wat op hun geweten hebben of niet bijzonder irritant kunnen zijn af en toe, maar de voornaamste overlast die ik tot nog toe in al die jaren heb mogen ervaren was van een gedragsgestoord Nederlands rotjoch en z'n dito moeder in de Jan Vethstraat, waarvan ik hoop dat dit precies degene is die nu door de politie in z'n poten is geschoten.
En dat misdaad cultureel gerelateerd zou zijn is de grootste onzin die ik in tijden heb gehoord. Inkomensgerelateerd, dat zou kunnen, maar cultureel...
Theo:
20 oktober 2009 09:59 uur
Eindelijk is de kloof tussen links en rechts zichtbaar. Kort door de bocht genomen zie ik:
- Rechts zegt dat misdaad cultureel gerelateerd is en wil die met gedragscorrecties oplossen.
- Links zegt dat misdaad inkomensgerelateerd is en wil die met geld oplossen.
Maar we zijn al een stap verder want er wordt tenminste erkend dat er een probleem is! :)
- Rechts zegt dat misdaad cultureel gerelateerd is en wil die met gedragscorrecties oplossen.
- Links zegt dat misdaad inkomensgerelateerd is en wil die met geld oplossen.
Maar we zijn al een stap verder want er wordt tenminste erkend dat er een probleem is! :)
Bart:
20 oktober 2009 14:03 uur
Hallo, allemaal, nu wordt het mij toch teveel!
Theo is gewoon een bangerik, en dat uit zich in haat tegen alles wat anders is dan hijzelf, iets wat heel normaal is bij hogere diersoorten, die kunnen niet omgaan met soorten die er weliswaar uitzien zoals zijzelf, maar anders reageren...
Het heeft allemaal heel weinig met links of rechts te maken, hoogstens in de manier van 'het probleem' willen aanpakken: rechts roept terugsturen en opsluiten (dominant gedrag) links roept: betere kansen en opleidingen, en meer respect (groepsgedrag).. Zeg nu zelf: kijk vaker naar Animal Planet, daarmee is ons huidige politieke gedrag aantoonbaar beter verklaarbaar. Wat niet wegneemt dat er ook nog een sociale variant is, die uitgaat van gelijkheid en gelijke rechten voor ieder wezen, en dus ook geen discriminatie op welke grond dan ook...
Theo is gewoon een bangerik, en dat uit zich in haat tegen alles wat anders is dan hijzelf, iets wat heel normaal is bij hogere diersoorten, die kunnen niet omgaan met soorten die er weliswaar uitzien zoals zijzelf, maar anders reageren...
Het heeft allemaal heel weinig met links of rechts te maken, hoogstens in de manier van 'het probleem' willen aanpakken: rechts roept terugsturen en opsluiten (dominant gedrag) links roept: betere kansen en opleidingen, en meer respect (groepsgedrag).. Zeg nu zelf: kijk vaker naar Animal Planet, daarmee is ons huidige politieke gedrag aantoonbaar beter verklaarbaar. Wat niet wegneemt dat er ook nog een sociale variant is, die uitgaat van gelijkheid en gelijke rechten voor ieder wezen, en dus ook geen discriminatie op welke grond dan ook...
Bart:
20 oktober 2009 16:39 uur
Enne: @Theo: zal blij zijn als die verkiezingen van jou weer voorbij zijn...
Zijn de ex-Fortuyntjes en de Wildertjes ook weer terug bij af: nl.: nadenken over wat ze zelf fout gedaan hebben, toen ze al die andere mensen van 'profiteren', 'crimineel gedrag' en veel ergere dingen beschuldigden.
Ik kan bijna niet wachten tot 3 maart 2010!!
Zijn de ex-Fortuyntjes en de Wildertjes ook weer terug bij af: nl.: nadenken over wat ze zelf fout gedaan hebben, toen ze al die andere mensen van 'profiteren', 'crimineel gedrag' en veel ergere dingen beschuldigden.
Ik kan bijna niet wachten tot 3 maart 2010!!
Theo:
21 oktober 2009 11:14 uur
Interessante analyse Bart, maar jouw groepsgedrag heeft een dubbele moraal en sluit de ogen als individuen (homosexueel, joods etc.) hun eigen stad worden uitgejaagd.
En die ontwikkeling ja, die beangstigd mij, en niet geheel onterecht.
Ik hoor nu eenmaal liever niet aan de (in mijn ogen) juist bange, laffe kant die zichzelf continue laat gijzelen en z'n veiligheid met gemeenschapsgeld probeert af te kopen door voor criminelen snoepreisjes te organiseren en subsidieclubjes op te richten.
En die ontwikkeling ja, die beangstigd mij, en niet geheel onterecht.
Ik hoor nu eenmaal liever niet aan de (in mijn ogen) juist bange, laffe kant die zichzelf continue laat gijzelen en z'n veiligheid met gemeenschapsgeld probeert af te kopen door voor criminelen snoepreisjes te organiseren en subsidieclubjes op te richten.
sanne:
21 oktober 2009 14:07 uur
@Theo
Ik kan niet anders concluderen dat jouw analyses enkel en alleen voortkomen uit onderbuikgevoelens, nu je voor de zoveelste keer een vrij heftige en discriminerende uitspraak doet, zonder dit te staven met een bron waaruit dit zou blijken.
Crimineel gedrag is in direct verband te brengen met de culturele afkomst, volgens jou.
Waar is dat bewezen? Uit welk wetenschappelijk onderzoek blijkt dat?
Iedere keer als daar om gevraagd wordt, blijft het angstvallig stil uit jouw hoek, Theo.
Wat mij betreft hoor jij met dit soort ongefundeerde, opruiende opmerkingen juist aan de bange, laffe kant.
Bang voor alles wat anders is en wat je niet kent: voor andere culturen, andere gewoonten en de grootste angst lijkt te zijn dat de dingen om je heen (Nederland) op den duur zullen veranderen.
In mijn ogen is de oorzaak hiervan onder andere een gebrek aan besef van dat je, behalve Nederlander, ook een wereldburger bent.
Het idee dat we als Nederlanders niemand nodig hebben, niet hoeven samenwerken, iedereen maar het land uit kunnen gooien omdat we het oneens zijn of omdat diegene niet een kloon wil worden van ons ideaalbeeld van De Nederlander, is achterhaald. Waarom willen we dat? De wereld is altijd veranderd en zal altijd veranderen, zelfs met de beste wil van de wereld is dit niet te voorkomen.
Het enige waar ik bang voor ben Theo, zijn mensen die uitspraken doen zoals jij. Die ik maar niet aan hun verstand kan peuteren dat segregatie, polarisatie, discriminatie en haat zaaien al eeuwen alleen maar voor grote drama's heeft gezorgd en ons -de mens- nog nooit een stap verder heeft geholpen.
And God knows we tried!
Daarom zou het goed zijn als we kunnen laten zien dat we geleerd hebben van de geschiedenis en inzien dat we beter tot elkaar kunnen komen in plaats van ons te laten leiden door angst, zonder dat dit direct hoeft te betekenen dat we de gewoontes en cultuur van anderen klakkeloos overnemen.
Ik reageer dan ook niet met woede en verzet op jou, hoogstens af en toe met ontzetting. Maar over het algemeen in een poging om je te overtuigen dat onderbuikgevoelens slechte raadgevers zijn en je je -zeker in een gevoelige discussie als deze- eigenlijk moet beperken tot de feiten.
Ik kan niet anders concluderen dat jouw analyses enkel en alleen voortkomen uit onderbuikgevoelens, nu je voor de zoveelste keer een vrij heftige en discriminerende uitspraak doet, zonder dit te staven met een bron waaruit dit zou blijken.
Crimineel gedrag is in direct verband te brengen met de culturele afkomst, volgens jou.
Waar is dat bewezen? Uit welk wetenschappelijk onderzoek blijkt dat?
Iedere keer als daar om gevraagd wordt, blijft het angstvallig stil uit jouw hoek, Theo.
Wat mij betreft hoor jij met dit soort ongefundeerde, opruiende opmerkingen juist aan de bange, laffe kant.
Bang voor alles wat anders is en wat je niet kent: voor andere culturen, andere gewoonten en de grootste angst lijkt te zijn dat de dingen om je heen (Nederland) op den duur zullen veranderen.
In mijn ogen is de oorzaak hiervan onder andere een gebrek aan besef van dat je, behalve Nederlander, ook een wereldburger bent.
Het idee dat we als Nederlanders niemand nodig hebben, niet hoeven samenwerken, iedereen maar het land uit kunnen gooien omdat we het oneens zijn of omdat diegene niet een kloon wil worden van ons ideaalbeeld van De Nederlander, is achterhaald. Waarom willen we dat? De wereld is altijd veranderd en zal altijd veranderen, zelfs met de beste wil van de wereld is dit niet te voorkomen.
Het enige waar ik bang voor ben Theo, zijn mensen die uitspraken doen zoals jij. Die ik maar niet aan hun verstand kan peuteren dat segregatie, polarisatie, discriminatie en haat zaaien al eeuwen alleen maar voor grote drama's heeft gezorgd en ons -de mens- nog nooit een stap verder heeft geholpen.
And God knows we tried!
Daarom zou het goed zijn als we kunnen laten zien dat we geleerd hebben van de geschiedenis en inzien dat we beter tot elkaar kunnen komen in plaats van ons te laten leiden door angst, zonder dat dit direct hoeft te betekenen dat we de gewoontes en cultuur van anderen klakkeloos overnemen.
Ik reageer dan ook niet met woede en verzet op jou, hoogstens af en toe met ontzetting. Maar over het algemeen in een poging om je te overtuigen dat onderbuikgevoelens slechte raadgevers zijn en je je -zeker in een gevoelige discussie als deze- eigenlijk moet beperken tot de feiten.
Bart:
21 oktober 2009 15:21 uur
@Theo: er is geen stad zo tolerant als Amsterdam, zeker waar het om Joden, Homosexuelen en andere groepen gaat. Jouw reactie getuigt van pure angst dat er ook nog anderen dan jij zijn in Amsterdam...
Kijk eens beter om je heen, dan steeds weer bepaalde groepen te discrimineren!
Kijk eens beter om je heen, dan steeds weer bepaalde groepen te discrimineren!
Theo:
21 oktober 2009 15:40 uur
sanne, doe eens niet zo dramatisch. En 'onderbuikgevoelens' is inmiddels ook zo'n uitgekauwd woord.
Lees nu eens goed, en bedwing zélf eens je onderbuikgevoelens. Ik sta open voor alle culturen die de onze verrijken, behalve dan die ene met die fascistische inslag die spuugt op de onze en ons terug wil brengen naar de middeleeuwen.
En ik kan wel wéér wat cijfers en feiten presenteren, maar die vergeet je dan gemakshalve tóch weer. Verspilde moeite.
Lees nu eens goed, en bedwing zélf eens je onderbuikgevoelens. Ik sta open voor alle culturen die de onze verrijken, behalve dan die ene met die fascistische inslag die spuugt op de onze en ons terug wil brengen naar de middeleeuwen.
En ik kan wel wéér wat cijfers en feiten presenteren, maar die vergeet je dan gemakshalve tóch weer. Verspilde moeite.
Bart:
21 oktober 2009 16:04 uur
@ Theo: de enige groepering met een 'fascistische inslag'(jouw woorden) is de PVV, die in tegenstelling tot haar naam, geen vrijheid maar de dwangbuis is van een groep zich vergeten voelende, ontevreden en helaas mentaal onontwikkelde, bange 'burgers'. De immer krampachtige uitlatingen van Wilders c.s. doen mij teveel denken aan de NSDAP, maar ja, 'l'histoire se repéte, toujours et toujours...'(ter verduidelijking: de Islam is een godsdienst als alle andere, net zo veel of net zo min discriminerend, helaas wordt er door de PVV juist dat gedeelte van dit geloof benadrukt dat grenst aan het gereformateerde conservatisme van Staphorst en Rouveen. Maar dat zijn we als nederlanders maar al te graag vergeten, dan hadden we als het aan heertje Wilders lag, de 'kopvoddentax' ook in de gehele biblebelt moeten invoeren, en dat kwam hem slecht uit... Wilders is net zo inconsequent als al die nederlanders die denken dat ze beter zijn dan andere mensen, Bah!!)
sanne:
21 oktober 2009 16:09 uur
@Theo
Doe eens gek en maak het jezelf makkelijk: verwijs mij naar de plek (een link bijvoorbeeld?) waar jij al je feiten en cijfers al talloze malen tentoon hebt gespreid.
Dat moet toch een kleine moeite zijn als je ze al zó vaak hebt moeten presenteren.
En begin dan alsjeblieft met de feitelijke en cijfermatige onderbouwing van het verband tussen cultuur en criminaliteit.
Overigens is mij ook al meer dan eens opgevallen dat het nog een hele kunst blijkt de juiste conclusie uit bepaalde cijfers of gebeurtenissen te trekken, want de conclusies die jij af en toe trekt, doet mij vermoeden dat jij hier werkelijk geen kaas van hebt gegeten.
Dramatisch?
En dat verwijt jij mij, terwijl jij iedere aanleiding aangrijpt om iedereen maar eens te wijzen op het feit dat alles, maar dan ook ALLES zal worden opgelost met de komende verkiezingen.
Over vergaande dramatiek gesproken.
Hahaha! Nu moet ik toch echt even heel hard lachen hoor Theo.
Doe eens gek en maak het jezelf makkelijk: verwijs mij naar de plek (een link bijvoorbeeld?) waar jij al je feiten en cijfers al talloze malen tentoon hebt gespreid.
Dat moet toch een kleine moeite zijn als je ze al zó vaak hebt moeten presenteren.
En begin dan alsjeblieft met de feitelijke en cijfermatige onderbouwing van het verband tussen cultuur en criminaliteit.
Overigens is mij ook al meer dan eens opgevallen dat het nog een hele kunst blijkt de juiste conclusie uit bepaalde cijfers of gebeurtenissen te trekken, want de conclusies die jij af en toe trekt, doet mij vermoeden dat jij hier werkelijk geen kaas van hebt gegeten.
Dramatisch?
En dat verwijt jij mij, terwijl jij iedere aanleiding aangrijpt om iedereen maar eens te wijzen op het feit dat alles, maar dan ook ALLES zal worden opgelost met de komende verkiezingen.
Over vergaande dramatiek gesproken.
Hahaha! Nu moet ik toch echt even heel hard lachen hoor Theo.
Theo:
21 oktober 2009 17:23 uur
Niet alles, wel veel. Ik heb het hoogste respekt voor de democratie. Daar sta ik voor.
22 oktober 2009 01:12 uur
Het probleem met Theo is dat hij voortdurend generaliseert. Net als de PVV dus eigenlijk.
Incidenten algemeen geldend verklaren.
Idiote overheidsmaatregelen (daar zijn er genoeg van inderdaad) toeschrijven aan 'links', terwijl ze net zo hard door rechtse en middenpartijen zijn bedacht of gesteund.
Daar is een woord voor: tunnelvisie.
Sanne heeft juist heel goede en doordachte reacties, vind ik en ze zoekt tenminste de nuance.
Je kunt wel roepen dat 'links' voortdurend van alles ontkent en de ogen voor alles en nog wat sluit, maar dat is gewoon je reinste gelul. Je doet allerlei beweringen zonder enige onderbouwing.
Voorbeeld: ik schrijf een stuk (hierboven dus) over ferme taal in de media die helemaal niet waargemaakt kan worden.
Theo: ik negeer het probleem, zegt hij in z'n eerste reactie. Terwijl het tegendeel dus voor z'n neus staat.
Ander voorbeeld: ik zou wel anders piepen als ik dagelijks beschimpt, bespuugd en beroofd wordt.
Inderdaad, beschimpen, bespugen en beroven is nogal populair onder bepaalde Marokkaanse rotjongens. Maar Theo generaliseert het alsof hele wijken erdoor geterroriseerd worden. Generalisatie dus.
Ik woon al tientallen jaren in no-go area nummer 1 (volgens de media dan), Slotervaart, en zie met eigen ogen de hysterische overdrijvingen in die bewering. Het is hier fijn en we hebben een linkse stadsdeelvoorzitter die je bepaald niet kunt beschuldigen van probleemontkenning.
Theo, ik kan me dus heel goed voorstellen dat veel lezers hier dat bijna religieus fanatiek hameren op hetzelfde aambeeld door jou een beetje zat worden.
Incidenten algemeen geldend verklaren.
Idiote overheidsmaatregelen (daar zijn er genoeg van inderdaad) toeschrijven aan 'links', terwijl ze net zo hard door rechtse en middenpartijen zijn bedacht of gesteund.
Daar is een woord voor: tunnelvisie.
Sanne heeft juist heel goede en doordachte reacties, vind ik en ze zoekt tenminste de nuance.
Je kunt wel roepen dat 'links' voortdurend van alles ontkent en de ogen voor alles en nog wat sluit, maar dat is gewoon je reinste gelul. Je doet allerlei beweringen zonder enige onderbouwing.
Voorbeeld: ik schrijf een stuk (hierboven dus) over ferme taal in de media die helemaal niet waargemaakt kan worden.
Theo: ik negeer het probleem, zegt hij in z'n eerste reactie. Terwijl het tegendeel dus voor z'n neus staat.
Ander voorbeeld: ik zou wel anders piepen als ik dagelijks beschimpt, bespuugd en beroofd wordt.
Inderdaad, beschimpen, bespugen en beroven is nogal populair onder bepaalde Marokkaanse rotjongens. Maar Theo generaliseert het alsof hele wijken erdoor geterroriseerd worden. Generalisatie dus.
Ik woon al tientallen jaren in no-go area nummer 1 (volgens de media dan), Slotervaart, en zie met eigen ogen de hysterische overdrijvingen in die bewering. Het is hier fijn en we hebben een linkse stadsdeelvoorzitter die je bepaald niet kunt beschuldigen van probleemontkenning.
Theo, ik kan me dus heel goed voorstellen dat veel lezers hier dat bijna religieus fanatiek hameren op hetzelfde aambeeld door jou een beetje zat worden.
Theo:
22 oktober 2009 15:05 uur
Arnoud, Bart en Sanne, jullie hebben helemaal gelijk. Altijd al gehad ook. Wat nu?
Bart:
23 oktober 2009 15:26 uur
Beste Theo, ik ga geen prat op m'n gelijk, maar misschien kun je gewoon met mensen gaan praten, vragen waarom en hoe, en je wat verdiepen in hun beweegredenen? En vooral: niet generaliseren, want dat is de dood in de pot voor alle politieke en maatschappelijke individuen en groepen, veel te makkelijk, en blijkens onderzoek niet kloppend met de werkelijkheid, en daar leven we met z'n allen natuurlijk in.
Heb ik het niet over notoire criminelen, maar die komen, zoals je weet en dagelijks in de media kunt vernemen, in de beste kringen voor... En dan ben ik ook voor hard en rechtvaardig aanpakken!
Heb ik het niet over notoire criminelen, maar die komen, zoals je weet en dagelijks in de media kunt vernemen, in de beste kringen voor... En dan ben ik ook voor hard en rechtvaardig aanpakken!
25 oktober 2009 13:42 uur
Theo doet wat kennelijk standaard is in zijn politieke achterban: op het moment dat tegenargumenten te complex of te reëel worden zet hij de Calimero-schaal op zijn hoofd en roept 'zo wil ik niet meer met jullie spelen'.
Ik heb een wedje met mezelf geslagen over zijn volgende reactie...
Ik heb een wedje met mezelf geslagen over zijn volgende reactie...
RudiPensionado:
26 oktober 2009 21:08 uur
Een ander probleem is dat en al jaren veel mensen praten en schrijven (zoals in dit topic) maar niet handelen.
Zeg of schrijf iets verkeerds en men gaat elkaar verwijten maken.
Een link/rechts discussie over mensen die niet conform de gestelde wet- en regelgeving wensen te leven.
Wordt dus nog vele malen vervolgd.
Jan Schaeffer heeft over dat gelul al lang geleden een mooie uitspraak over gedaan.
PS
Mracouch is reeds voorbij de bedorven op datum.
Zeg of schrijf iets verkeerds en men gaat elkaar verwijten maken.
Een link/rechts discussie over mensen die niet conform de gestelde wet- en regelgeving wensen te leven.
Wordt dus nog vele malen vervolgd.
Jan Schaeffer heeft over dat gelul al lang geleden een mooie uitspraak over gedaan.
PS
Mracouch is reeds voorbij de bedorven op datum.
27 oktober 2009 20:27 uur
Rudi - ik probeer al een tijd me voor te stellen in welk land jij jezelf graag als gewenste vreemdeling ziet?
Theo:
28 oktober 2009 12:30 uur
Maar mijn beste Bart & Suffie, ik ben werkelijk gewoon helemaal overtuigd door jullie steekhoudende argumenten! Jullie hebben gelijk, weg met ons en driewerf hoera voor de multiculturele samenleving! Is dat nu zo moeilijk voor te stellen?
http://www.nu.nl/algemeen/2...
http://www.elsevier.nl/web/...
http://www.nu.nl/algemeen/2...
http://www.elsevier.nl/web/...
29 oktober 2009 14:35 uur
Ons land kent onnoemelijk veel wetten en regels die allemaal ten doel hebben om de samenleving veiliger en geordend te maken.
Als er desondanks soms onveilige en onwenselijke situaties ontstaan ligt dat dan ook meestal aan de handhaving van de overvloed aan bestaande wetgeving, en niet aan een gebrek aan mogelijkheden binnen de bestaande rechtsorde.
Het roepen om middels meer bevoegdheden een veel krachtiger ingrijpen vrij baan te geven ontbeert dan ook kennis van de wettelijke werkelijkheid.
De Partij van Verwijdering van Vreemdelingen ziet liefst veel politie activiteit in de stad onder uitgebreider nieuwe bevoegdheden - politiemannen van het type Hero Brinkman, met nieuwe wetsbepalingen onder de arm, die totaal ongeremd tekeer kunnen gaan. Gelukkig zijn er voldoende tegenkrachten in de maatschappij die rustig wijzen op de bestaande wetsorde, die helemaal niet over de kop hoeft.
Leonid Tolstoi schreef het honderd jaar geleden al:
Wetten schrijven is veel makkelijker dan regeren.
Als er desondanks soms onveilige en onwenselijke situaties ontstaan ligt dat dan ook meestal aan de handhaving van de overvloed aan bestaande wetgeving, en niet aan een gebrek aan mogelijkheden binnen de bestaande rechtsorde.
Het roepen om middels meer bevoegdheden een veel krachtiger ingrijpen vrij baan te geven ontbeert dan ook kennis van de wettelijke werkelijkheid.
De Partij van Verwijdering van Vreemdelingen ziet liefst veel politie activiteit in de stad onder uitgebreider nieuwe bevoegdheden - politiemannen van het type Hero Brinkman, met nieuwe wetsbepalingen onder de arm, die totaal ongeremd tekeer kunnen gaan. Gelukkig zijn er voldoende tegenkrachten in de maatschappij die rustig wijzen op de bestaande wetsorde, die helemaal niet over de kop hoeft.
Leonid Tolstoi schreef het honderd jaar geleden al:
Wetten schrijven is veel makkelijker dan regeren.
Theo:
29 oktober 2009 14:58 uur
Ja, en dan het liefst veel minder blauw op straat zodat de pak-kans ook minder wordt. We lossen het samen wel op, met dialoog.
29 oktober 2009 21:37 uur
Theo, je observaties zijn niet verkeerd, je interpretaties wel. Dat je het vuurwapenprobleem onder Antillianen aanhaalt is volledig terecht, dat je dit een cultureel probleem noemt dat je alleen met rauwe repressie kunt bestrijden is te makkelijk.
Maar goed, ik val -net als jij- in herhalingen...
Maar goed, ik val -net als jij- in herhalingen...
Theo:
30 oktober 2009 11:34 uur
Ik wil geen repressie meer, jullie hebben me écht overtuigd. Nóg meer Antillianen binnen halen lijkt me een betere oplossing, want de meerderheid is niet crimineel en dan lijkt het alsóf het criminaliteitspercentage onder Antillianen daalt, en dat heeft een positieve uitwerking op de samenleving en zal de PVV de wind uit de zeilen nemen. Briljant toch?
Bart:
3 november 2009 15:45 uur
@ Theo (sorry, John) ik ga toch nog even door: waarom denk jij dat meer Antillianen 'binnen halen'uberhaupt een oplossing (voor wat) zou zijn, Theo je bent dement of wereldvreemd, en zeker een angsthaas. Waarom reageer jij iedere keer weer als een oude man die zijn behoefte niet kan ophouden? En die PVV van jou neemt in de aanloop tot de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 zichzelf wel heel snel de wind uit de zeilen: als Geert nog 1 keer 'knettergek'zegt of 'kopvoddentax'roept, zegt de hele kamer: Geertje, dat heb je niet doorberekend, en iedereen lacht en doet een plas en de democratie bleef gelukkig wat íe was...
Theo:
3 november 2009 19:48 uur
Bart, een mens mag toch van mening veranderen? Ik begrijp niet wat jij tegen Antillianen hebt: Gezellige mensen die ons grauwe land toch wat opfleuren, en ook best wel stoer die macho-cultuur en spannend die pistolen.
Ik stem straks denk ik PVDA maar ik ben er nog niet helemaal uit, al die linkse partijen lijken ook zo verdomd veel op elkaar! :)
Ik stem straks denk ik PVDA maar ik ben er nog niet helemaal uit, al die linkse partijen lijken ook zo verdomd veel op elkaar! :)
Bart:
7 november 2009 17:50 uur
Theo, waarom zo schijnheilig? En als er een nieuwe NSDAP zou worden opgericht, was dat jouw partij. Hoe griezelig en glibberig kan iemand zijn? Discussie wat mij betreft gesloten:-(
Theo:
8 november 2009 13:09 uur
En als er een nieuwe inquisitie zou worden ingesteld die andersdenkenden op de brandstapel zou gooien was dat jouw club. Wat ik ook zeg, je blijft me verketteren. Griezel.
Theo:
8 november 2009 15:12 uur
Een gedachtengoed én een religie mag je altijd bestrijden (wie maken hierin telkens onderscheid?), alleen wordt hier wel héél erg op de man gespeeld en steekt Godwin's law de kop weer eens op.
recente discussies
- Dieren haten Schiphol (8)
- Een boot is om mee te varen (59)
- Amsterdamse Bos (7)
- Spil van de Zuidas (2)
- De omgekeerde stad (8)
- Pulp (11)
- Buurtsafari in Nieuw-West (6)
- Straatmuziek (77)
- Groeten uit Soweto Amsterdam (20)
- Bakkum (20)
- Waar blijft onze nachtmetro? (83)
- Grafschennis op Westgaarde (15)
- Grachtengordel Amsterdam officieel werelderfgoed (37)
- De baas van Cordaan (5)
- Politieke cowboy uit Amsterdam Oud West (33)
zoek
Amsterdam in beeld
NachtTV, een uurs cyclus met hoogtepunten uit het regionale nieuws, weer & verkeer en uitgaanstips.













